• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403062616207
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی تا ۲۶ شهریور ماه

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی تا ۲۶ شهریور ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی از نوزدهم و مقطع کاردانی به کارشناسی از ۲۱ شهریور ماه شروع شده و تا ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت.

علی اکبر دسترنج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در حال حاضر در استان ۶ مرکز اشتغال آموزش علمی کاربردی داریم که سه مرکز در یاسوج، دو مرکز در شهرستان گچساران و یک مرکز نیز در شهرستان دهدشت فعال هستند که البته مرکز جهاد دانشگاهی واقع در یاسوج در مهرماه امسال فعلا پذیرش ندارد.

وی با بیان اینکه در ۸۰ کد رشته محل پذیرش دانشجو داریم، اظهار کرد: پذیرش دانشجو از طریق سایت سازمان سنجش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای مهرماه سال ۱۴۰۳ در رشته‌های فنی و مهندسی، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و رشته‌های مرتبط با حوزه مدیریت و حقوق پذیرش دانشجو صورت گرفته است.

دسترنج تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار نیم‌سال گذشته بیش از ۷ هزار دانشجوی علمی کاربردی در سطح استان داشتیم که تعدادی از آنها فارغ التحصیل شده و ورودی‌های جدید سال ۱۴۰۳ جایگزین آنها می شود که تعداد آنها پس از ثبت نام نهایی دانشجویان مشخص خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز بیش از هفت هزار دانشجوی فعال در دانشگاه‌های علمی کاربردی سطح استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد بومی هستند و ۴۰ درصد دیگر دانشجویان غیربومی و از استان‌های همسایه و مجاور اند. همینطور ۴۰ درصد دانشجویان خانم و ۶۰ درصد آقا هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشجویان جهت مشاهده دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت نام می‌توانند به سایت دانشگاه علمی کاربردی و یا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، عنوان کرد: کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی‌های جدید بعد از اینکه سازمان سنجش قبولی را در اختیار دانشگاه استان قرار دهد پس از انجام اقدامات لازم برای ثبتنام حضوری و غیرحضوری سریعا تشکیل خواهد شد. همینطور برای ورودی‌های سال‌های گذشته از یکشنبه اول مهر ماه کلاس‌ها دایر هستند و تدابیر لازم در زمینه آماده بودن کلاس‌ها و فضاهای آموزشی و محیط مراکز آموزشی علمی کاربردی صورت گرفته و مجموعه‌ای اساتید کارکنان و مدرسان در واحدهای استان آماده ارائه بهترین خدمات  برای دانشجویان هستند.

دسترنج تصریح کرد: با توجه به اینکه مرحله اول ثبت نام به صورت غیرحضوری و اینترنتی است بعد از اینکه تعداد ثبت نام شدگان غیرحضوری مشخص شود در هر مرکز علمی کاربردی برای پذیرفته شدگان همان مرکز یک ستاد پذیرش و استقبال تشکیل می‌شود که تمام تمهیدات آنها آماده شده است تا داوطلبین و دانشجویان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

وی بیان کرد: پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز بازار کار است و در مهر ماه امسال تعدادی از  رشته های این دانشگاه که بازار کار نداشتند توسط ستاد مرکزی حذف شده و رشته‌های جدید متناسب با نیاز روز بازار کار جایگزین آنها شد. همینطور محتوای دروس دانشگاه علمی کاربردی هر سال و نهایتا هر دو سال یک بار به نحوی بازنگری می‌شود که محتوای دروس به شکل مهارتی باشد و نیاز فارغ التحصیلان را از لحاظ ورود به بازار کار برطرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha