• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۲:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403062616177
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزش و پرورش استان خبر داد

افزایش ۱۰۷ هزار متری فضای ورزشی دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد طی دو سال اخیر

افزایش ۱۰۷ هزار متری فضای ورزشی دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد طی دو سال اخیر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال و یک ماه اخیر فضای ورزشی دانش‌آموزی این استان بیش از ۱۰۷ هزار متر افزایش یافت.

«فرشید کرمی» در جمع خبرنگاران افزود: طی دو سال و یک ماه اخیر در دو بخش عمرانی و سلامت آموزش و پرورش استان اقدامات منحصربه‌فرد و خیلی خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات اعتبارات خیلی خوبی را جذب کردیم، اظهارکرد: با استفاده از این اعتبارات و طرح شهید سلیمانی که توسعه و ارتقای زیرساخت‌های ورزشی مناطق محروم اولویت دارد، توانستیم سوله ۸ سالن چند منظوره ورزشی در بخش‌های لوداب، کاکان، دیشموک و شهرهای لنده و مارگون و عشایر را نصب کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای هر کدام از این سالن‌های چند منظوره ورزشی حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شد است.

کرمی با بیان اینکه قبل از این مدت به اندازه انگشتان یک دست چمن مصنوعی در این استان وجود نداشت، تصریح کرد: ۱۴۸ چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای در سطح استان با حضور وزیر آموزش و پرورش به شکل ویدئوکنفرانس روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه افتتاح می‌شود و این چمن‌ها هر کدام به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان است و البته این تعداد چمن مصنوعی علاوه بر ۳۳ چمن مصنوعی است که از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت احداث شده است.

وی ادامه داد: به زودی چمن مصنوعی بزرگ شهر یاسوج در شهرک امام حسین(ع) افتتاح می‌شود که نیاز دانش‌آموزان در این زمینه را مرتفع خواهد کرد.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کف‌پوش چهار سالن ورزشی استان را تعویض کردیم، عنوان کرد: یک سالن ورزشی در منطقه گنجه‌ای بویراحمد به‌خاطر نداشتن اعتبارات کف‌پوش نشده بود که ما از محل اعتبارات طرح شهید سلیمانی این کار را انجام دادیم و سالن افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

کرمی تأکید کرد: هیچ مدرسه عشایری نداریم که چمن ورزشی نداشته باشد به‌ استثنای مدارسی که زیرساخت‌های لازم را نداشته باشد. شهرستان باشت از لحاظ چمن مصنوعی بی‌نیاز است و ما دنبال این هستیم که سایر شهرستان‌ها و مناطق از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی بی‌نیاز شوند.

وی با بیان اینکه در دو سال و یک ماه اخیر فضای ورزشی دانش‌آموزی این استان بیش از ۱۰۷ هزار متر افزایش یافت، اظهارکرد: تا قبل از دو سال و یک ماه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع فضای مناسب ورزشی داشت که در طول مدت این دو سال فضای مناسب ورزشی دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴۰هزار مترمربع رسیده است  که امیدواریم تا بهمن‌ماه امسال فضاهای ورزشی استان به ۲۰۰ هزار مترمربع برسد.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این موفقیت‌ها حاصل تلاش همکارانم در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و همچنین توجه مدیرکل آموزش و پرورش و آقای دکتر ستاری‌فر معاونت تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش است، گفت: اعتبارات تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه‌ به جمعیت دانش‌آموزی خیلی خوب است که این هم ناشی از کار خوب است. ۱۰۰ درصد اعتبارات این حوزه جذب شده و ۱۰۰ درصد چمن‌ها هم افتتاح شده است.

کرمی با بیان اینکه هر دو ماه ۹ میلیارد تومان اعتبار جذب می‌کنیم، افزود: استخر شهدای دانش‌آموز یاسوج تا قبل از دو سال اخیر غیرفعال بود که مجدداً او را فعال کردیم. مدارس استثنایی استان کاملاً دارای چمن مصنوعی هستند.

وی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای احداث زیرساخت‌های ورزشی در استان نداریم و برای ما هیچ فرقی ندارد که در کدام منطقه احداث شود؛ بلکه هر جا اعلام نیاز کنند، این زیرساخت‌های ورزشی فراهم می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعضی از کارهایی که ما طی این دو سال انجام دادیم برای اولین‌بار در تاریخ آموزش و پرورش اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار در تاریخ آموزش و پرورش میزبانی مسابقات کشوری را گرفتیم. مسابقات هندبال و طناب زنی کشوری دختران و پسران را برای اولین‌بار در استان برگزار کردیم که در این مسابقات مرداد ماه ۱۴۰۲ یاسوج میزبان یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، مربی، سرپرست و داور بود.

افزایش ۱۰۷ هزار متری فضای ورزشی دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد طی دو سال اخیر

وی با بیان اینکه اعتبارات این مسابقات از محل صرفه‌جویی تأمین شد، عنوان کرد: گرفتن میزبانی مسابقات کشوری بسیار سخت است و ما توانستیم با پیگیری و راه ارتباطی که برقرار کردیم میزبانی را بگیریم. یاسوج به لحاظ راه‌های ارتباطی بسیار ضعیف است. به دلیل نبود راه‌آهن، جاده‌های ارتباطی ایمن و آزادراه‌ها و پرواز و از طرفی امنیت جان و سلامت دانش‌آموزان بسیار برای وزارتخانه حائز اهمیت است، با زحمات فراوان توانستیم میزبانی این مسابقات را بگیریم که دستاوردهای خیلی خوبی هم برای استان داشت.

وی با اشاره به منفعت و دستاوردهای این مسابقات برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، ادامه داد: توانستیم از محل اعتبارات صرفه‌جویی مجموعه صیاد شیرازی یاسوج را که مشکلات زیادی از لحاظ تأسیسات و تجهیزات و امکانات داشت تبدیل به یک دهکده ورزشی کنیم، استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون یک هتل ورزشی دارد و می‌تواند مسابقات کشوری را میزبانی کند. ۴۲۰۰ متر در مجموعه صیاد شیرازی آسفالت کردیم، خوابگاه را رنگ‌آمیزی و نوسازی کردیم و زیباسازی محیطی انجام گرفت. هم اکنون خوابگاه‌های این مجموعه به تلویزیون، یخچال، فرش و سایر امکانات لازم مجهز شد و این مجموعه مثل یک هتل ورزشی است.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: سلف‌سرویس مجموعه ورزشی صیاد شیرازی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با حضور ما این پیشرفت را به ۱۰۰درصد رساندیم. در سالن‌های تختی و پوریای ولی یک هزار و ۲۰۰ صندلی تماشگر نصب کردیم. ۸۰ پروژکتور نصب شد و سرویس‌های بهداشتی را کامل و تجهیز کردیم.

کرمی تصریح کرد: اجرای ۱۰۰ درصدی طرح بهداشت دهان و دندان، صدور مجوز پایگاه تغذیه سالم مدارس، توزیع ۶ هزار و ۶۳۰ قرص آهن و ویتامین D بین دانش‌آموزان استان، ایجاد و تجهیز ۳۹ اتاق بهداشت در سطح استان، اجرای طرح دادرس و آموزش دانش‌آموزان، اجرای طرح سفیران سلامت، کسب رتبه برتر سرود سفیران سلامت، کسب مقام نخست کشوری رشته میان‌وعده سالم سفیران سلامت، کسب مقام دوم اینفوگرافی، کسب مقام چهارم نقاشی سفیران، کسب رتبه چهارم کاریکاتور سفیران، کسب مقام پنجم مدرس کوچک سفیران و... از مهم‌ترین فعالیت‌ها و رتبه‌های این معاونت در حوزه سلامت طی دو سال و یک ماه اخیر بوده‌است.

وی با اشاره به رتبه‌های آموزش و پرورش استان در کشور افزود: مقام سوم فوتسال فرهنگیان، مقام سوم فرهنگیان مدارس استثنایی در کشور، مقام قهرمانی زهرا اسداللهی در مسابقات پرتاب نیزه، قهرمانی فوتسال پسران استثنایی در کشور و نایب‌قهرمانی دختران در مسابقات آمادگی جسمانی از جمله این رتبه‌ها بود.

به گزارش ایسنا، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش و آرزوی سلامتی برای همه دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: چهار میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در سطح استان بین مدارس توزیع خواهد شد و هیچ مدرسه‌ای نداریم که تجهیزات ورزشی نداشته باشند. روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ کاروان تجهیزات ورزشی همزمان با سراسر کشور با نام امام رضا(ع) به سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha