• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062516103
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

۴۵ هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم/ کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین نهضت ملی گیلان

۴۵ هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم/ کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین نهضت ملی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است که تحقق ۴۷ درصدی برنامه ابلاغی را نشان می دهد.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۵ شهریورماه در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به تعهد ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن استان گیلان در برش سه ساله، اظهار کرد: تعهد طرح حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، تسهیلات خودمالک شهری و تسهیلات مسکن روستایی به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد طرح حمایتی شهری در حال ساخت است، افزود: ۵۹۲۴ واحد بازآفرینی شهری، ۴۰۶۴ واحد خودمالک شهری و ۲۲ هزار و ۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیز در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به صدور ۳۱ هزار و ۳۲۰ پروانه شهری ساخت مسکن در بخش خصوصی و ۴۳ هزار و ۹۲۱ پروانه روستایی، تصریح کرد: در طرح حمایتی شهری، ۱۱ هزار و ۱۷۱ واحد در قالب انبوه ساز و ۱۷۵۵ واحد در قالب گروه ساخت و طرح جوانی جمعیت محقق شده است.

فلاحتگر با بیان اینکه رتبه گیلان در بخش مدیریت زمین از ۲۳ به ۱۲ در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است، متذکر شد: تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است که تحقق ۴۷ درصدی برنامه ابلاغی(۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد) را نشان می دهد.

وی از ساخت ۳۸۱۵ واحد با روش های نوین و صنعتی سازی خبر داد و بیان کرد: تعداد کل ثبت نامی های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ۳۰۸۹ نفر است که شاهد تایید نهایی ۱۳۸۶ نفر هستیم؛ تاکنون برای ۶۶۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعهد استان در مسکن محرومین شهری را ۱۴۵۰ واحد دانست و تاکید کرد: تامین زمین برای ۵۲۵ واحد در شهرهای رشت، شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا، صومعه سرا و کیاشهر به مساحت ۲۷ هزار و ۱۵۰ مترمربع انجام شده که در اختیار بنیاد مسکن استان قرار می گیرد.

وی کل ثبت نامی های نهضت ملی مسکن استان را ۱۲۳ هزار و ۴۶۲ نفر دانست و افزود: ۲۸ هزار و ۱۷۰ متقاضی دارای چهار شرط داریم و برای ۱۸ هزار و ۳۲۹ نفر تامین زمین انجام شده است و لذا شاهد کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین هستیم.

فلاحتگر با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار و ۲۷۳ بنگاه مشاوره املاک در استان، ۱۴ هزار و ۸۰۳ بنگاه را دارای پروانه دانست و گفت: براساس آمارهای سامانه خودنویس، ۳۶ هزار و ۱۶۷ قرارداد توسط متقاضیان ملک و ۹۹۰۳ قرارداد توسط مشاوران املاک تنظیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تحویل ۲۰ واحد از پروژه ۱۰۴۰ واحدی مسکن مهر لنگرود به مددجویان دو معلول خبر داد و بیان کرد: موافقت نصب ۷۳ دستگاه آسانسور مسکن مهر استان را گرفتیم و پیگیر تحویل ۴۵ دستگاه آسانسور مازاد هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۳.۵ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت های آب و فاضلاب و برق مسکن مهر و نهضت ملی مسکن استان اخذ کردیم، گفت: ۴۴۷ تن قیر در سال ۱۴۰۲ و ۶۰۰ تن در سال جاری برای مسکن مهر رشت تخصیص داده شد؛ همچنین شاهد تخصیص ۱۴۹۶ تنی قیر در سطح استان در سال جاری برای بازآفرینی شهری هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha