• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062516095
  • خبرنگار : 50976

استاندار فارس مطرح کرد

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مرتبط با ترافیک شیراز

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مرتبط با ترافیک شیراز

ایسنا/فارس استاندار فارس از دبیر شورای ترافیک فارس خواست وظیفه همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ترافیک شهر شیراز را مشخص کند تا پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، میزان عمل به آن‌ها رصد و ارزیابی شود.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۲۵ شهریور ماه در جلسه بررسی وضعیت ترافیک شیراز با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های جدی مردم، مسئله ترافیک سنگین شیراز است، بر ضرورت تشکیل جلسات هفتگی مستمر مابین معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز و فرمانده راهور شیراز و دبیر شورای ترافیک فارس تاکید کرد و گفت: معاونت حمل و نقل و شهرداری برای بودجه ۱۴۰۴ بسته‌ای معادل ۵ هزار میلیارد تومان برای کاهش ترافیک در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت پارکینگ و یا خرید ناوگان حمل و نقل عمومی و یا سایر موضوعات مرتبط با کاهش ترافیک این شهر تدوین و ارائه کند.

وی از دبیر شورای ترافیک فارس خواست وظیفه همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ترافیک شهری را مشخص و تدوین کند تا پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، میزان عمل به آنان رصد و ارزیابی شود و همچنین برای هر دستگاه کارنامه عملکردی صادر شود.

ایمانیه با بیان اینکه باید به سمت هوشمندسازی شهر و کنترل هوشمند تخلفات پیش‌ رفت، از فراجا خواست جایگاه و نقش مردم در حوزه ترافیک را تبیین کند و در ادامه اظهار کرد: یکی از جنبه‌های مشارکت مردم که همواره مورد تأکید است، نظارت مردم بر تخلفات در همه حوزه‌هاست؛ برای تحقق این مهم یک ساز و کار منطقی و عملیاتی لازم است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه در برخی برخوردها طبیعتاً قاطعیت بیشتری لازم است، افزود: شاید لازم باشد تخلفات تصاعدی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی بر ضرورت همکاری بیش از پیش مجموعه‌های برق‌رسانی با پلیس برای تدبیر در مواقع قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: لایحه جامع ساماندهی مشاغل پزشکی و پرتردد در مرکز شهر شیراز طبق قوانین کشوری در شهرداری تدوین شود؛ توقع می‌رود مجوزهای ساخت و ساز در محدوده‌های پرترافیک با تدبیر بهتری صادر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۰۹:۵۴

باید برای حل شدن ترافیک تدابیر خردمندانه طرح ترافیک و ساخت زیرگذر و روگذر روی بیاورید مردم نباید اجازه داشته باشند با خودروهای شخصی خود در مناطق وسط شهر عبور مرور کنند به غیر از روزهای تعطیل که می خواهند با خودروی خود به تفریح مسافرت بروند .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۱۰:۰۰

وضعیت ترافیک در کلان شهرها فاجعه آمیز اسفناک وحشتناک بسیار خطرناک شده سطح آلودگی‌های هوا در سطح شهر بسیار بالا رفته و بهداشت سلامت جسمی روحی مردم را به خطر انداخته .