• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062516055
  • خبرنگار : 50042

سردار دامغانی:

وحدت بدون نقش آفرینی زنان مسلمان، غیرممکن است

وحدت بدون نقش آفرینی زنان مسلمان، غیرممکن است

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت نقش آفرینی زنان مسلمان در ایجاد وحدت گفت: اگر بخواهیم وحدت را به صورت حداکثری، عینی و حقیقی داشته باشیم، حتما زنان نقش اصلی را دارند و بدون نقش آفرینی زنان مسلمان ایجاد وحدت غیرممکن است.

سردار دامغانی امروز، ۲۵ شهریورماه در اجلاسیه شهدای زن رسانه محور مقاومت که در تالار مرکزی رشت در حال برگزاری است، اظهار کرد: در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت قرار داریم، همه معتقدیم امروز وحدت مسلمین و جوامع اسلامی یکی از حیاتی‌ترین نیازهای استراتژیک دنیای اسلام است.

وی افزود: به برکت برگزاری برنامه‌های فرهنگی که در سطح محور مقاومت در ایران یا سایر کشورها اجرا می‌شود، به وحدتی که نیاز داریم کمک می‌کند، به واسطه این وحدت امت واحده اسلامی شکل می‌گیرد. اگر بخواهیم وحدت را به صورت حداکثری، عینی و حقیقی داشته باشیم، حتما زنان نقش اصلی را دارند و بدون نقش آفرینی زنان مسلمان ایجاد وحدت غیرممکن است.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: خوشحالیم در این اجلاسیه که یکی از موضوعات راهبردی آن، تقابل جبهه حق و باطل در عرصه جنگ ترکیبی است به نقش آفرینی بانوان در محور مقاومت پرداخته شده است زیرا امروز محوریت جنگ ترکیبی بر سر موضوع «زنان» است و این کار با سلاح رسانه انجام می‌شود.

سردار دامغانی بیان کرد: از همه بزرگواران که برنامه‌ریزی این اجلاسیه را انجام دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم، تلاش بر این است که این اجلاسیه‌ها استمرار داشته باشند، در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان هستیم، برنامه‌های فاخری در شهرستان‌های آستارا و صومعه سرا برگزار شده که با استقبال خیلی خوبی همراه بود و این برنامه‌ها در دیگر شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه و نقش آفرینی زن در اسلام و شکل گیری جامعه اسلامی مهم است، گفت: بانوان در شکل گیری بنیان جامعه و استحکام جامعه اسلامی نقش مؤثری دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری نقش معمارگونه زن در اجتماع، از نقش‌های اساسی است لذا در همه برنامه‌های فرهنگی باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند چراکه در همه رخدادها در سطح جهان حتما یک محور اصلی بانوان هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش آفرینی بانوان در عملیات طوفان الاقصی بیان کرد: بانوان در شکل‌گیری طوفان الاقصی با تربیت رزمندگان جهادی نقش غیرمستقیم داشتند، حتی در بعد از این عملیات هم نقش اساسی دارند و این نبرد یک‌ساله که منجربه شکست دوم صهیونیست‌ها شد از حماسه آفرینی و مقاومت بانوان است. رژیم صهیونیستی می‌داند اگر عملیاتی انجام شد و امروز بعد از یکسال هنوز نتوانسته جغرافیای کوچک غزه را تسلیم کند به واسطه مقاومت شیر زنان غزه است، لذا در تلاش است با کشتار وحشیانه زنان و مادران آن سرزمین بتواند مقاومت را بشکند در حالیکه همچنان زنان غزه پیروز میدان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha