• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062515944
  • خبرنگار : 50976

عضو شورای شهر شیراز:

رسانه‌ها در حوزه شهری مطالبه‌گری کنند

 رسانه‌ها در حوزه شهری مطالبه‌گری کنند

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز از تمام رسانه‌ها خواست پای عقایدشان در چارچوب‌های قوانین بایستند و در حوزه شهری مطالبه‌گری کنند و سپس افزود: باید اجازه دهیم رسانه‌ها جسورانه به دنبال پاسخ سئوالاتشان باشند.

علیرضا اسکندری امروز، ۲۵ شهریور ماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: ساده‌انگاری درباره موضوع مهم روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها از نگاه مدیریت شهری می‌تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند. 

وی با بیان اینکه یکی از رایج‌ترین اشکال ساده‌انگاری‌ها، عدم توجه به نیازها و تغییرات پیچیده‌ای است که مخاطبان امروز نسبت به گذشته داشته‌اند و افزود: امروز در روابط عمومی شورا و شهرداری شاهد این هستیم که کمتر یا بدون بررسی دقیق انتظارات و نیازهای مخاطبان پیام‌ها و استراتژی‌های مدیریت شهری طراحی می‌شود. 

اسکندری تصریح کرد: این رویکرد متاسفانه منجر به نارضایتی مخاطبان و کاهش اثرگذاری پیام‌های شهری شده است. برای نمونه، در یکی از خروجی‌های اخیر، به دلیل استفاده از استراتژی‌های ساده‌انگارانه و عدم توجه به نیازهای واقعی شهروندان این عملکرد روابط عمومی نتوانست به‌طور مؤثر با مخاطب ارتباط برقرار کند و این موارد طی تکرار در سال‌های اخیر به رغم هزینه‌های زیاد، متاسفانه آثار بدی برای مدیریت شهری داشته است.

عضو شورای اسلامی‌ شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز و روابط عمومی‌های وابسته خواستار یک پوست‌اندازی ویژه در حوزه روابط عمومی بود و افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم امروز در عصر ارتباطات یا انقلاب ارتباطات زندگی می‌کنیم، پس حساس‌ترین موضوع هر خدمت، توجه به مسائل روابط عمومی، رسانه و ارتباطات است.

وی با اشاره به اینکه کار رسانه‌ها تلاش برای ساخت دنیای بهتر است، گفت: خبرنگاران شیراز و استان فارس باید صدای مردم و صدای حقیقت باشند، در واقع مدیران شهری با ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها مردم را نامحرم ندانند که افول صنعت رسانه یک تهدید جدی برای دموکراسی و مردم است. 

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز از تمامی رسانه‌ها درخواست کرد پای عقایدشان در چارچوب‌های قوانین بایستند، در حوزه شهری مطالبه‌گری کنند و پیگیر منافع شیراز باشند.

اسکندری ادامه داد: اجازه دهیم رسانه‌ها جسورانه به دنبال سئوالاتشان بروند زیرا رسانه، رسالتی جز احقاق حقوق شهروندی ندارد. رسانه‌هایی که دغدغه دارند سخت‌گیرترین منتقد خودشان نیز هستند و می‌توانند در حوزه مدیریت شهری تخصص خودشان را به نمایش بگذارند و گفتمان مردمی ایجاد کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: چراغ هیچ رسانه‌ای در این شهر خاموش نشود و روزی برسد که این کلانشهر فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی لایق دریافت شهر رسانه‌ای ایران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha