• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062515876
  • خبرنگار : 50625

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران مطرح کرد:

نمایش آثار هشتمین المپیاد فیلم‌سازی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

نمایش آثار هشتمین المپیاد فیلم‌سازی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

ایسنا/اصفهان مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: امسال قرار است برای اولین بار فیلم‌هایی که شما در کنار راهنمایان و مربیان می‌سازید در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان‌ان نیز نمایش داده شود.

وحید ملتجی، در آئین افتتاح هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور که امروز یکشنبه (۲۵ شهریورماه) در خانه مشروطیت اصفهان برگزار شد، با اشاره به این‌که در هشتمین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان از ۱۴ استان مهمان‌ در اصفهان حضور خواند داشت بیان کرد: تصور من این است که المپیاد فیلم‌سازی برای نوجوانان یعنی هم افرادی که به این مرحله راه پیداکرده‌اند و هم نوجوانان دیگر که به‌عنوان خبرنگار یا گزارشگر در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند فضایی. سپس خطاب به نوجوانان گفت: امسال مدال‌های ما همه یکرنگ است به این معنا که اول، دوم و سوم نداریم. همین‌که شما تا این مرحله پیش‌آمده‌اید و توانسته‌اید وارد این فضا شوید، نشان‌دهنده توانمندی شما است. ازاینجا به بعد و طی این ۵ روز که باهم هستیم، وارد فضایی می‌شوید که یک کار حرفه‌ای را تجربه کنید و این بزرگ‌ترین اتفاقی است که قرار است طی این پنج روز بیفتد.

او تصریح کرد: همه تلاش ما این است که شما فرصتی پیدا کرده و این کار را تجربه کنید و تا می‌توانید از آن استفاده کنید، این فرصتی است که شاید تا پایان عمر برای شما ایجاد نشود. معمولاً اکثر افراد موفق نیز به این مسئله واقف هستند که هرچه دارند از دوره نوجوانی آن‌ها است.

مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: امسال قرار است برای اولین بار فیلم‌هایی که شما در کنار راهنمایان و مربیان می‌سازید در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان‌ان نیز نمایش داده شود و راه پیدا کردن این فیلم‌ها به جشنواره نیز اتفاق بزرگی است که امسال انجام می‌دهد، البته در خصوص فیلم‌های سال گذشته نیز همین اقدام صورت می‌گیرد. البته ما در این پنج روز قواعد و قوانینی داریم که طبق آن عمل می‌کنیم، جلسات زیادی را با یکدیگر خواهیم داشت و همچنین یک جلسه رسمی ویژۀ اختتامیه نیز خواهیم داشت و هدایایی نیز برای شما تدارک دیده‌شده است. امیدوارم که این ۵ روز برای شما خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی‌تان باشد.

نمایش آثار هشتمین المپیاد فیلم‌سازی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

المپیاد فیلم‌سازی مانند دیگر المپیادها نخبگان را پرورش دهد

در ادامه کمال حیدری، معاون شهردار اصفهان و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر گفت: خوشبختیم که در اصفهان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوک و نوجوانان برگزار می‌شود و غنای آن در آینده با حضور شما بیشتر خواهد بود، شمایی که می‌توانید از درون خود نیازها و آن حس را برای زندگی بهتر با مفاهیم هفت‌گانه انتقال دهید، همان هفت محوری که در برنامه المپیاد قرار داده شد معنی و مفهوم عشق، امید، خانواده، ارزش‌ها و آن‌چیزهایی که در ایران به آن افتخار می‌کنیم و دشمن نیز تمام‌قد برای از بین بردن این ارزش‌ها ایستاده است.

حیدری ادامه داد: ان‌شاءالله شما با ریشه‌های عمیقی که در زندگی و وجود خوددارید، بتوانید اثری خلق کنید و همان‌طور که همیشه نماد جشنواره، پروانه است، شما با خلق اثر خود و با مسیری که نشان می‌دهید روشنایی راه را برای رسیدن پروانه‌ها به قله فراهم کنید. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت شده که برنامه المپیاد فیلم‌سازی مانند دیگر المپیادها به سمت پرورش نخبگان حرکت کند و به افراد برگزیدۀ آن مانند نخبگان سایر المپیادها نگاه شود. انشاالله بتوانید موثرتر از چیزی که هستید واقع شوید و مسئولین نیز این بستر را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha