• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062515868
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور تاکید کرد

توسعه کمی و کیفی شهر با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها

توسعه کمی و کیفی شهر با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها

ایسنا/گیلان مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌هاست تا شهرداری‌ها بتوانند توسعه کمی و کیفی شهر را رقم بزنند.

محمدرضا صمیمی امروز، ۲۵ شهریور ماه در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری‌های ۱۰ استان کشور که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌ها از سال ۱۳۷۰، اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری نیازمند مدیریت اقتضایی هستیم.

وی مردم را در ارتباط مستقیم با شهر و مدیریت شهری دانست و افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌هاست تا شهرداری‌ها بتوانند توسعه کمی و کیفی شهر را رقم بزنند و اقتصاد شهر را متحول کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور، توسعه اقتصادی شهر را موجب رفاه مردم دانست و تصریح کرد: رفاه مردم توسعه کمی و کیفی شهر را به دنبال دارد، زیرا توسعه کمی و کیفی لازمه یکدیگر هستند و توسعه کمی شهر بدون توسعه کیفی فایده ندارد.

صمیمی با اشاره به تشکیل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ۱۳۸۰ در راستای حمایت از مدیریت شهری، اضافه کرد: ۱۴۵۵ شهرداری و ۳۹ هزار دهیاری داریم و لذا باید براساس اقتضائات استان، به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کنیم.

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، هدف از تشکیل سازمان همیاری شهرداری‌ها را کمک به شهرداران و شهرداری‌ها دانست تا در انجام کارها و ماموریت ها و وظایف تکلیفی موفق‌تر عمل کنند و گفت: شهرداری‌ها سازمان‌های گسترده‌ای هستند و وظایف متعددی دارند.

وی با اشاره به مراجعه متعدد مردم به شهرداری‌ها، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها دولتی نبوده و باید مانند یک بنگاه اقتصادی هم خودکفا باشد و هم به شهرداری‌ها خدمات ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از شهرداران خواست به استان‌های دیگر سفر کنند و با اقدامات شهرداری‌ها آشنا شوند و اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها در استان‌ها اقدامات اثرگذاری را در حوزه مدیریت شهری به انجام رسانده‌اند.

فکور با بیان اینکه دنیا در مدیریت شهری به سمت استفاده از تکنولوژی و فناوری روز رفته و ما هم باید از فاز سنتی خارج شویم و از دانش بنیان‌ها بهره بگیریم، ادامه داد: باید با خلاقیت و نوآوری هم سازمان همیاری شهرداری‌ها را رشد دهیم و هم به مجموعه شهرداری‌ها کمک کنیم، زیرا بخش عمده عمران شهری در دست سازمان همیاری است.

وی با تاکید بر ورود سازمان همیاری شهرداری‌ها به بخش‌های اقتصادی و عمرانی و حمل و نقل شهری با هدف کسب درآمد پایدار، خاطرنشان کرد: اخیرا اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک را با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها در استان گیلان راه اندازی کردیم و در حال انعقاد قرارداد شهرداری‌ها هستیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان پسماند را یکی از معضلات کشور دانست و با تاکید بر ضرورت تفکیک از مبدا، عنوان کرد: مدیریت پسماند هم نیاز جامعه بوده و هم به محیط زیست کمک می‌کند و لذا شهرداری‌ها باید در انجام این ماموریت اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها هنوز با ظرفیت سازمان همیاری آشنا نیستند، یادآور شد: باید به تبیین ظرفیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها بپردازیم؛ فرصت آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز از طریق سازمان همیاری فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha