• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062515847
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان عنوان کرد

۳ هزار دانشجو و ۵۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی تحت پوشش کمیته امداد

۳ هزار دانشجو و ۵۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی تحت پوشش کمیته امداد

ایسنا/خوزستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها از ۱۷ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه، از پوشش ۳ هزار دانشجو و ۵۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی از سوی این نهاد خبر داد.

جمال شیبه در نشست خبری جشن عاطفه‌ها که امروز (۲۵ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله با شروع کار مدارس، کمیته امداد در راستای وظیفه ذاتی خود برگزاری جشن عاطفه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها امسال از ۱۷ شهریورماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا نیمه مهرماه ادامه دارد، افزود: در خوزستان حدود ۵۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند. تلاش بر این است تا قبل از نیمه مهرماه به همه دانش‌آموزان کیف و لوازم تحریر بدهیم. همچنین امیدواریم بتوانیم بخشی از هزینه‌های رفت و آمد دانش‌آموزان را تامین کنیم.

شیبه بیان کرد: صنایع بزرگ طبق قانون مکلف هستند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به کمیته امداد کمک کنند. این شرکت‌ها به کمیته امداد کمک می‌کنند اما به شکل کامل در کنار ما نیستند و به طور متوسط کمک می‌کنند. مجموع کمک‌ها از سوی شرکت‌ها، مردم و خیران برای جشن عاطفه‌ها تاکنون ۱۲ میلیارد تومان بوده است و ما با این کمک‌ها تا ۵۰ هزار بسته تحصیلی را به دانش‌آموزان هدیه می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: یکی از شرکای اصلی کمیته امداد، آموزش و پرورش است که بخشی از خانواده‌های نیازمند را به ما معرفی می‌کند. بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان عشایر تحت پوشش کمیته امداد هستند. اینکه بگوییم دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم درست نیست اما در حوزه کمیته امداد، دانش‌آموزی نداریم که به خاطر هزینه، از تحصیل بازمانده باشد.

وی گفت: در استان خوزستان ۱۳۰ هزار خانوار و ۳۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و کمیته امداد از سه محل درآمد کمک‌های مردم، دولت و مجتمع اقتصادی این افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شیبه ادامه داد: در استان خوزستان سه هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد هم داریم که در قالب کمک هزینه شهریه، وام قرض‌الحسنه به آن‌ها کمک می‌کنیم. همچنین ۱۳۷ دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: کمیته امداد مکلف است با ایجاد شغل، سالانه ۱۰ درصد را از مددجویان تحت پوشش خود را خودکفا کند. سال گذشته خودکفایی ۱۰ هزار خانوار را جشن گرفتیم. از اول سال تاکنون هم ۲ هزار کولر بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. همچنین با استفاده از ظرفیت صدقه سفر در اربعین از دو مرز چذابه و شلمچه در سال گذشته توانستیم ۵۰۰ دستگاه کولر و یک هزار یخچال خریداری کنیم.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ کمیته امداد موفق به کسب رتبه نخست کشور در تحقق برنامه اشتغال شد و همچنین رتبه اول کشوری در راستی‌آزمایی اشتغال‌زایی را به دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha