• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062515781
  • خبرنگار : 50123

استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

همه نهادها و دست‌ اندرکاران آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس داشته باشند

همه نهادها و دست‌ اندرکاران آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس داشته باشند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: ضرورت دارد همه نهادها، مدیران و دست‌اندرکاران آمادگی لازم را برای بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی داشته باشند.

غلامعلی حیدری امروز ۲۵ شهریورماه در چهارمین شورای آموزش‌وپرورش استان با اشاره به در پیش بودن بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در این راستا ضرورت دارد همه نهادها، مدیران و دست‌اندرکاران آمادگی لازم را برای بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی داشته باشند و همه امکانات و ظرفیت‌ها در این خصوص بسیج شود.

وی با بیان اینکه طرح استقبال مهر در برش‌های ملی و نیز استانی، شهری و روستایی تشکیل شده است، ادامه داد: از اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان و شهرستان‌ها درخواست می‌شود که با جدیت، خدمت شایسته به دانش‌آموزان را ارائه دهند، جا دارد که ستادهای شهرستانی، شهری و روستایی استقبال از مهر هر چه زودتر در تمام نقاط استان تشکیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام تدابیر لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در چهارمحال‌وبختیاری، توضیح داد: سازماندهی فرهنگیان به‌گونه‌ای باشد که معلمان در اول مهر در کلاس‌ها حضور داشته باشند و هیچ کلاسی بدون معلم نماند که این مهم هم برای دانش‌آموزان و هم خانواده‌های آن‌ها روحیه‌بخش خواهد بود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری بر ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید و بیان کرد: ستادهای استانی و شهرستانی استقبال از مهر، تدابیر لازم را برای برپایی نمازهای جماعت در همه مدارس سطح استان پیش‌بینی کنند که در این راستا، زیباسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس و حضور ائمه جماعت در مدارس باید مدنظر قرار گیرد.

حیدری پرداختن به موضوعات پرورشی در کنار توجه به مقوله آموزشی در مدارس را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: مقوله‌های آموزش و پرورش مانند دو بال هستند که باید در کنار یکدیگر مورد تأکید و پیگیری جدی باشند.

وی ساماندهی سرویس مدارس تا بازگشایی مدارس را نیز یادآور شد و افزود: مدارس توجه کنند لباس‌های فرم دانش‌آموزان نیز حتی‌الامکان تغییر نکند زیرا خانواده‌ها از حیث مالی ممکن است در تأمین این اقلام دچار مشکل و در مضیقه باشند، همچنین نظارت ویژه بر بازار نوشت‌افزار و سایر اقلام مورد نیاز خانواده‌ها در این ایام تشدید و اگر لازم است، نمایشگاه‌هایی در این خصوص راه‌اندازی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شاداب‌سازی مدارس و نیز محوطه بیرونی مدارس، نظافت و شست‌وشوی خیابان‌های اطراف مدارس، برنامه‌ریزی برای مدارس شبانه‌روزی و نظارت مستمر بر این مراکز، تسهیل در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان خاصه در مناطق محروم، اطلاع‌رسانی مطلوب، فضاسازی شهری در آستانه بازگشایی مدارس، مدیریت پسماند مدارس از دیگر انتظارات است.

حیدری در پایان گفت: از مسئولان و دست‌اندرکاران انتظار می‌رود که در مواردی همچون بهبود عبور و مرور مردم در ایام بازگشایی مدارس، تلاش برای جلوگیری از قطعی برق، آب یا گاز در مدارس و مراکز آموزشی، توجه به برپایی برنامه‌های بازگشایی مدارس با محوریت هفته دفاع مقدس و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، حضور مسئولان در ویژه‌برنامه‌های بازگشایی مدارس، توجه به توزیع مطلوب کتب درسی و نیز، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای مدیریت مدارس اهتمام و دقت نظر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha