• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062515770
  • خبرنگار : 50646

شهردار املش خبر داد

ساماندهی ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در املش

ساماندهی ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در املش

ایسنا/گیلان شهردار املش با اشاره به عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و واکسیناسیون ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در این شهر، گفت: راه‌اندازی مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب به صورت منطقه‌ای در سراسر استان لازم است.

عبدالرضا سلیمانی امروز ۲۵ شهریور ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات شهرداری املش در راستای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: با مشارکت NGOها و دوستداران حیوانات شهرداری املش توانست ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب را عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و واکسینه کند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۰ قلاده سگ به درخواست مردم و کسانی که تمایل به نگهداری از آنها برای نگهبانی داشته‌اند واگذار شد، افزود: باتوجه به رایزنی و اقدامات شهرداری موفق به احداث پناهگاه در منطقه به دور از فضای شهری نشد و البته رایزنی‌ها ادامه دارد، اما سگ‌های بلاصاحب در پناهگاه شهرداری نگهداری، تیمار، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری می‌شود.

شهردار املش با بیان اینکه هزینه‌های عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب هر ماه توسط شهرداری به مراکز نگهداری یا دوستداران حیوانات در املش پرداخت می‌شود، گفت: جمع‌آوری و اقدامات نگهداری از این حیوانات توسط عوامل شهرداری و با مشارکت NGOها انجام می‌شود.

سلیمانی درباره زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید سلاح بیهوشی هزینه شده است تا در ساماندهی امور مربوط به سگ‌های بلاصاحب و ایجاد آرامش برای شهروندان موفق عمل کنیم.

ایجاد مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب با مشارکت شهرداری‌ها 

وی با اشاره به طرح پیشنهادی برای راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نقاط مختلف استان، تاکید کرد: با مشارکت مسئولان در استان گیلان و همکاری شهرداری‌ها می‌توانیم مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب را به صورت متمرکز در یک منطقه یا در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب استان راه‌اندازی کنیم تا از آسیب‌های ناشی از گزیدگی سگ‌ها به شهروندان و هزینه‌های پرداخت غرامت که بعضاً از هزینه‌های عمرانی شهر بیشتر است، جلوگیری شود.

شهردار املش گفت: وجود سگ‌های غریبه یا رهاسازی در سطح شهر که به هر دلیلی توسط برخی از افراد انجام می‌شود بعضاً آرامش شهروندان را برهم می‌زند به همین دلیل شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۰۱۳۴۲۷۲۲۳۴۶ شهرداری املش به صورت شبانه روزی تماس حاصل کنند و موارد حضور سگ‌های بلاصاحب را گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha