• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062515765
  • منبع : بازار

موانعی که در خرید اقساطی پیش روی کاربران ایرانی قرار می‌گیرد

موانعی که در خرید اقساطی پیش روی کاربران ایرانی قرار می‌گیرد

با افزایش قیمت کالا و خدمات مختلف در ایران، خرید اقساطی به یک روش ایده‌آل تبدیل شد. اما زمانی که تصمیم به استفاده از این راه‌کار بگیرید، ممکن است با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شوید که این موارد، مسیر را کمی سخت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از کارت،  آشنایی با این چالش‌ها و پیدا کردن مسیری با کم‌ترین مانع، قطعا لذت خرید اقساطی را افزایش می‌دهد. برای آشنایی با این موارد و انتخاب آسان‌ترین روش بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در گذشته، خرید قسطی وجود داشت اما مانند الآن خیلی رایج نبود. به‌ این صورت که افراد معمولا تنها برای خرید کالاهای گران‌قیمت که توان پرداخت هزینه آن را به‌صورت یک‌جا نداشتند، این روش را انتخاب می‌کردند. اما درحال‌حاضر تورم حاکم و افزایش سرم‌سام‌آور نرخ انواع کالا، منجر به ایجاد پلتفرم‌های متنوع برای فروش لوازم مختلف به‌صورت اقساط شده است.

 دراین‌بین خرید قسطی لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال بیش‌ از سایر محصولات محبوبیت دارد. توزیع‌کنندگانی که می‌خواهند کالای خود را به‌صورت اقساط عرضه کنند، معمولا شرایطی درنظر می‌گیرند که منجر به سود آن‌ها شود نه ضرر.

به همین دلیل ممکن است حین خرید اقساطی در ایران با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شوید. برخی از این موانع باعث خواهند شد که شرایط اقساطی هم برای شما سودآور باشد هم فروشنده. در ادامه با مهم‌ترین موانع پیش‌ رو آشنا می‌شوید.

موانعی که در خرید اقساطی پیش روی کاربران ایرانی قرار می‌گیرد

افزایش قیمت کالا در خرید اقساطی

اگر تجربه خرید کالا به صورت اقساط را داشته باشید، قطعا می‌دانید که قیمت نهایی کالا در این روش معمولا با توجه به تعداد اقساط و مدت‌زمان تسویه کامل، مشخص خواهد شد. به این صورت که فروشنده کارمزدی برای هر ماه در نظر می‌گیرد تا دچار زیان نشود.

این فرآیند کاملا منطقی است. چراکه تورم موجود باعث رشد همیشگی نرخ انواع کالا می‌شود و درصورت فروش محصول با قیمت روز، ممکن است پس‌از مدتی فروشنده مجبور باشد همان کالا را با قیمت بالاتری موجود کند.

شاید در نگاه اول این سود به‌نظر شما غیر منطقی باشد و از خرید با استفاده از شرایط اقساط پشیمان شوید. اما زمانی که منتظر تامین بودجه کافی بمانید و این موضوع چند ماه یا بیشتر طول بکشد، در نهایت ممکن است مجبور شوید برای تهیه کالا، مبلغی بیش از سود تعیین‌شده در شرایط قسطی بپردازید.

به همین دلیل بهتر است به‌جای منتظر ماندن برای تامین بودجه، با کمک شرایط خرید قسطی کالای دیجیتال و دیگر لوازم، در کوتاه‌ترین زمان محصول مورد نیاز را بخرید. شرایط اقساطی شما را از گرفتن وام و منتظر ماندن در صف طولانی بانک‌ها بی‌نیاز می‌کند.

معرفی ضامن یا ارائه چک برای خرید اقساطی

یکی دیگر از چالش‌هایی که ممکن است در خرید قسطی پیش روی شما قرار بگیرد، معرفی یک ضامن معتبر است. البته این مورد بیشتر برای فروشگاه‌های حضوری صدق می‌کند و شرایط معرفی ضامن در روش‌های آنلاین تغییر کرده است.

برخی فروشگاه‌های آنلاین برای اینکه نسبت به تعهد مشتری در پرداخت اقساط مطمئن شوند، در شرایط خود فیش حقوقی معتبر می‌خواهند. در این موارد حتی اگر شغل آزاد با درآمد بالا داشته باشید، فرآیند خرید قسطی برای‌تان کمی دشوار می‌شود.

این موضوع باعث شد تا بسیاری از فروشگاه‌ها برای تسهیل فرآیند خرید، تنها چک صیادی بخواهند. اگر شغلی با درآمد مناسب داشته باشید، دریافت چک کار خیلی دشواری محسوب نمی‌شود. با این کار بدون معرفی ضامن می‌توانید برای خرید قسطی گوشی، لپ‌تاپ یا دیگر ملزومات اقدام کنید.

اگر چک ندارید و امکان دریافت آن نیز وجود نداشت، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های به‌خصوص، از چک شخص ثالث استفاده کنید. این شرایط تا حد زیادی موانع موجود در مسیر خرید قسطی کالاها را برطرف کرده است.

موانعی که در خرید اقساطی پیش روی کاربران ایرانی قرار می‌گیرد

محدودیت در انتخاب کالا حین خرید اقساطی

در خرید قسطی، نمی‌توانید از هر پلتفرمی محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. در این زمان باید به بررسی شرایط تعیین‌شده توسط فروشگاه‌های مختلف بپردازید تا با توجه به موقعیت خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال؛ اگر قصد خرید قسطی لپ تاپ را داشته باشید، با مراجعه به یک فروشگاه به‌خصوص، دست شما در انتخاب برند و مدل تا حدودی بسته خواهد بود.

 به همین دلیل بهتر است ابتدا فروشگاهی متناسب با شرایط خود پیدا کنید و سپس به بررسی محصولات موجود در آن بپردازید. با این کار قطعا رضایت بیشتری از خرید کالا به‌صورت اقساط به‌دست می‌آورید.

برخی فروشگاه‌ها بیشترین تمرکز خود را روی عرضه لوازم خانگی می‌گذارند و برخی دیگر، فروش کالاهای دیجیتالی را در اولویت قرار می‌دهند. ازاین‌رو زمانی که قصد خرید قسطی تبلت دارید، باید تمرکز خود را روی پیدا کردن مجموعه‌های عرضه‌کننده کالاهای دیجیتال بگذارید. در خرید سایر محصولات نیز باید این مورد را در نظر داشته باشید تا محدودیت انتخاب به‌حداقل برسد.

اعتبار سنجی برای خرید اقساطی

خرید اعتباری یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تهیه کالاهای مورد نیاز به‌صورت اقساطی است. با انتخاب این روش باید در یک پلتفرم به‌خصوص ثبت‌نام کنید تا کارشناسان آن مجموعه، با توجه به مواردی مانند میزان استفاده از خدمات یا موجودی کیف پول، اعتبار به‌خصوصی برای شما در نظر بگیرند.

اعتبارسنجی، فرآیند خرید اقساطی را کمی طولانی می‌کند. با توجه به اینکه یکی از دلایل محبوبیت این روش، خرید آنی و بدون معطلی است، می‌توان گفت اعتبارسنجی جزء موانع مهم در این مسیر به‌شمار می‌آید و حتی احتمال دارد از انتخاب این روش پشیمان شوید. 

ضمن اینکه با توجه به معیارهای مشخص‌شده توسط پلتفرم مورد نظر، ممکن است اعتبار لازم برای خرید قسطی کالاها را به‌دست نیاورید. پس باید به‌دنبال مجموعه‌ای باشید که با آسان‌ترین شرایط، محصولات خود را به‌صورت اقساط به‌فروش می‌رساند.

چگونه با کم‌ترین مانع، خرید اقساطی را تجربه کنیم؟

برای اینکه مسیری با کم‌ترین میزان چالش را برای خرید قسطی طی کنید، باید به‌دنبال مجموعه‌ای باشید که شرایط آسانی برای کاربران در نظر گرفته است. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید قسطی انواع کالا، قطعا در این مسیر با پلتفرم‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شوید.

یکی از مجموعه‌های پرطرف‌دار در این زمینه، فروشگاه کارت است. این پلتفرم که زمان زیادی از فعالیت آن نمی‌گذرد، به‌دلیل عرضه انواع کالا و تعیین شرایطی آسان، به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌ها برای خرید قسطی تبدیل شده است.

در این فروشگاه انواع کالای دیجیتالی وجود دارد و می‌توانید برای خرید اقساطی گوشی و دیگر کالاها، روی آن حساب کنید. ضمن اینکه محصولات خانگی موجود در آن با بالاترین کیفیت و کم‌ترین قیمت عرضه می‌شوند تا حتی با وجود قسطی‌بودن فرآیند خرید، دغدغه زیادی برای هزینه نداشته باشید.

در این پلتفرم احتیاجی به اعتبارسنجی ندارید. یعنی در اولین روز ثبت‌نام خود در سایت، می‌توانید به بررسی کالاهای موجود بپردازید و پس‌از انتخاب، با چند کلیک و سپس واریز پیش‌پرداخت، محصول مورد نظر را بدون مراجعه حضوری، به‌صورت قسطی بخرید و در منزل تحویل بگیرید.

ضمن اینکه حتی بدون چک نیز سفارش شما ثبت می‌شود. پس نیازی به ارائه چک به‌نام خود یا شخص ثالث ندارید. در فروشگاه کارت، به هر ایرانی تا 75میلیون تومان اعتبار خرید تعلق می‌گیرد و کالاهای موجود در آن نیز با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شوند.

جمع‌بندی

برای خرید اقساطی انواع کالا در ایران با موانعی مانند اعتبارسنجی، محدودیت در انتخاب برند و مدل کالا، افزایش قیمت محصول به‌دلیل طولانی‌شدن فرآیند تسویه و معرفی ضامن یا ارائه چک روبه‌رو می‌شوید. این موارد ممکن است دل‌سردی شما را از انتخاب شرایط اقساطی به‌همراه داشته باشند.

درصورتی‌که فروشگاه کارت را انتخاب کنید، این موانع به‌حداقل می‌رسند و با تنوعی از لوازم خانگی، کالاهای دیجیتالی و لوازم جانبی روبه‌رو می‌شوید. فروشگاه کارت، بدون اعتبارسنجی، امکان خرید اقساطی گوشی ، خرید قسطی لپ تاپ و دیگر لوازم دیجیتال  را برای شما فراهم می‌کند. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha