• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062515758
  • خبرنگار : 50976

مدیر کل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

برگزاری ۳ جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در فارس

 برگزاری ۳ جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری ۳ جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۸ شهریور در سطح مدارس استان خبر داد.

 فرشید قاسمی امروز، ۲۵ شهریورماه در آستانه بازگشایی مدارس، در سفر کوتاه به شهرستان فسا و دیدار با مدیران مدارس این شهرستان، اظهار کرد: هر چه موجودات در عالم هستی بالاتر می‌روند نیازهایشان نیز افزایش پیدا می‌کند لذا هنگامی انسان معلم می‌شود نیازهایش بیشتر می‌شود و اگر به مدیریت برسد قطعا نیازش بیشتر از قبل خواهد شد.

وی بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس از دوشنبه، ۲۶ تا چهارشنبه، ۲۸ شهریور ماه سه جشن پیاپی، غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها ویژه نونهالان، پیش دبستانی‌ها و دانش‌آموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: اولین نیازی که همه ما مدیران در جستجوی آن هستیم نیاز به دین‌باوری، معناپروری، دین‌پژوهی و تفکر فلسفی است. هرگاه فعالیت‌های مدیر همراه با فطرت باشد، آثارش بی‌بدیل و ماندگار خواهد بود.

قاسمی ارتباط، تعامل، کیفیت بخشی و ... را از جمله نیازهای یک مدیر برشمرد و بیان کرد: یک مدیر با برنامه‌ریزی و فعالیت‌هایش، برخی نیازها را برطرف می‌کند، لذا راه‌اندازی پنل‌های اخلاقی می‌تواند برخی نیازها را در دانش‌آموزان برآورده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در سال جدید تحصیلی تصمیم داریم قبل از شروع مدارس، مسابقات پژوهشی را در بین معلمان برگزار کنیم و سوالاتی را با مضامین مختلف ساحت‌های سند تحول بنیادین مانند؛ چگونه می‌توان مدرسه‌ای خلاق داشته باشیم، چگونه نماز جماعت را پر رنگ‌تر کنیم و چگونه معدل دانش‌آموزان را افزایش دهیم و ... را موضوع این رقابت قرار دهیم.

 قاسمی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در اول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت در هفته جاری نیز تجهیزاتی به هنرستان‌ها و سایر مدارس استان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش فارس با کسب ۵ رتبه تک رقمی از جمله اول زبان‌های خارجی، دوم هنر و سوم رتبه تک رقمی کنکور در سهمیه منطقه یک از حیث تعداد رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: آشنایی با سند تحول بنیادین، آشنایی با روش‌های بودجه‌ریزی، آموزشی و تربیتی مواردی است که دانش‌آموزان باید آن را فرا بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha