• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062515685
  • منبع : بازار

زمستانی سرد و بحران ناترازی انرژی در کشور/ به فکر خرید عایق‌های حرارتی الاستومری باشید

زمستانی سرد و بحران ناترازی انرژی در کشور/ به فکر خرید عایق‌های حرارتی الاستومری باشید

در حال حاضریکی از مشکلات اصلی کشور بحران ناترازی انرژی است و ساختمان‌ها بخش قابل توجهی از انرژی مصرفی کشورها را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از آریا نوین پارسه ، همچنین با افزایش تقاضا برای انرژی در فصل سرما، قیمت انرژی به‌طور مداوم در حال افزایش است. هزینه‌های گرمایشی در بسیاری از خانه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های هزینه‌های ماهانه خانوارها را تشکیل می‌دهد. به‌ویژه در زمستان‌های سرد، این هزینه‌ها ممکن است به طرز چشمگیری افزایش یابد.

 اینجاست که عایق‌بندی حرارتی اهمیت خود را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد. در این میان استفاده از عایق حرارتی الاستومری بهترین انتخاب در میان انواع عایق حرارتی است. اما چرا باید عایق الاستومری را انتخاب کنید؟ دلایل این انتخاب در ادامه توضیح داده شده است.

  عایق حرارتی الاستومری: یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه، خریدی که آینده را تضمین می‌کند.

زمانی که صحبت از عایقبندی حرارتی می‌آید، بهترین و موثرترین عایق، عایق حرارتی الاستومری است. این عایق نه تنها عایق حرارتی بلکه عایق صوتی و برودتی نیز محسوب می‌شود (یک عایق بجای سه عایق). ساختار این عایق بصورت سلول بسته است و در تولید این محصول برخلاف عایق‌های سنتی، از هیچگونه مواد سمی و آلرژی زا استفاده نشده است. این عایق به دو صورت لوله ای و رولی تولید و برای عایق بندی سطوح، موتورخانه، کانال تهویه و ... استفاده می‌شود. عایق‌های الاستومری به دلیل سبک و منعطف بودن، به راحتی در مکان‌های مختلف و حتی در نقاط با شکل‌های پیچیده نصب می‌شود. عایق‌های الاستومری در برابر رطوبت و نفوذ بخار آب، عملکرد خود را در شرایط مرطوب حفظ می‌کنند و از تشکیل کپک و قارچ جلوگیری می‌کنند. این ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده است تا عایق الاستومری از سایر عایق‌ها موجود در بازار متمایز شده و تبدیل به انتخاب اول سازندگان ساختمان شود.

چرا باید به فکر خرید عایق‌های حرارتی الاستومری باشید؟

۱.      افزایش هزینه‌های انرژی:

عایق‌های الاستومری با کاهش هدررفت حرارت، به شما کمک می‌کنند تا مصرف انرژی را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید. این کاهش مصرف انرژی به‌طور مستقیم به معنای کاهش هزینه‌های گرمایشی شما است. بنابراین، با یک سرمایه‌گذاری اولیه در خرید و نصب این نوع عایق‌ها، می‌توانید در کوتاه‌مدت و بلندمدت، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های خود داشته باشید.

۲.      بازگشت سرمایه سریع

اگرچه ممکن است هزینه‌های اولیه خرید و نصب عایق‌های الاستومری کمی بالاتر از برخی عایق‌های سنتی باشد، اما کاهش قابل توجه در هزینه‌های انرژی باعث می‌شود که این هزینه‌ها در کوتاه‌مدت جبران شوند. در واقع، شما با خرید این عایق، نه تنها از گرمای مطلوب و راحتی بیشتری بهره‌مند می‌شوید، بلکه در مدت زمانی کوتاه، هزینه‌های خود را بازپس می‌گیرید و پس از آن، از صرفه‌جویی‌های مداوم بهره‌مند می‌شوید.

۳.      طول عمر و دوام بالا

یکی دیگر از دلایل انتخاب عایق الاستومری، دوام و طول عمر بالای آن است. این عایق‌ها برخلاف برخی از مواد سنتی که ممکن است به مرور زمان خراب شوند، در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که شما نیازی به هزینه‌های مکرر برای تعمیر یا تعویض عایق نداشته باشید، که این نیز به معنای صرفه‌جویی بیشتر است.

۴.      نصب آسان و هزینه‌های نگهداری پایین

عایق‌های الاستومری به‌طور نسبی نصب آسان‌تری دارند و انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها باعث می‌شود که بتوانید آن‌ها را به راحتی در قسمت‌های مختلف ساختمان نصب کنید. این ویژگی، هزینه‌های نصب را کاهش می‌دهد و نیازی به کارگران متخصص و تجهیزات پیچیده ندارید.

۵.      افزایش ارزش ملک

نصب عایق‌های حرارتی مانند الاستومری، علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی، می‌تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد. در بازار املاک، ساختمان‌هایی که دارای بهره‌وری انرژی بالاتری هستند، معمولاً ارزش بیشتری دارند. بنابراین، با خرید و نصب این عایق‌ها، شما نه تنها هزینه‌های جاری خود را کاهش می‌دهید، بلکه در صورت فروش ملک، می‌توانید با قیمت بالاتری آن را عرضه کنید.

زمستانی سرد و بحران ناترازی انرژی در کشور/ به فکر خرید عایق‌های حرارتی الاستومری باشید

۶.      تطابق با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران، استفاده از عایق‌های حرارتی در ساختمان‌ها به‌عنوان یک الزام مطرح شده است. این مقررات، استفاده از مواد باکیفیت و کارآمد را برای بهینه‌سازی مصرف انرژی ضروری می‌داند. عایق‌های الاستومری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، به‌طور کامل با این مقررات سازگاری دارند. سرمایه‌گذاری در عایق‌های الاستومری نه تنها به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهید، بلکه باعث می‌شود ساختمان شما با استانداردهای ملی و بین‌المللی تطابق داشته باشد. این امر می‌تواند در آینده برای شما و ملک‌تان بسیار سودمند باشد، زیرا احتمالاً قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد بهره‌وری انرژی و صرفه‌جویی در منابع انرژی در راه است.

۷.    تأثیر عایق‌های الاستومری بر ناترازی انرژی

ناترازی انرژی به معنای تفاوت بین تولید و مصرف انرژی در یک کشور است که در فصول سرد به دلیل افزایش تقاضا برای گرمایش، تشدید می‌شود. عایق‌های الاستومری به دلیل کارایی بالا در کاهش هدررفت انرژی، می‌توانند نقش کلیدی در کاهش ناترازی انرژی ایفا کنند. با کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایشی، فشار بر منابع انرژی کاهش می‌یابد و تعادل انرژی بهبود می‌یابد. عایقهای الاستومری بین ۷۰ تا ۹۴ درصد در مصرف انرژی صرفه جوی می‌کند. . با عایق‌بندی مناسب، نیاز به استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کاهش می‌یابد و در نتیجه هزینه‌های مربوط به انرژی به شدت کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر با جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل ساختمان و حفظ دمای مطلوب، افراد از محیطی گرم و دلپذیر بهره‌مند می‌شوند. این موضوع به ویژه در مناطق سردسیر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

۸.   ممانعت از یخ‌زدگی لوله‌ها و پمپ‌های آتش‌نشانی

با نزدیک شدن به فصل زمستان و کاهش دما، خطر یخ‌زدگی لوله‌ها و پمپ‌های آتش‌نشانی در ساختمان‌ها به‌ویژه در پشت‌بام‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد. یخ‌زدگی لوله‌ها می‌تواند منجر به ترکیدگی و خرابی آن‌ها شود که این موضوع، علاوه بر هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری، می‌تواند به اختلال در عملکرد سیستم آتش‌نشانی و به خطر افتادن ایمنی ساختمان منجر شود. در این شرایط، استفاده از عایق‌های حرارتی الاستومری  یک راه‌حل مؤثر برای پیشگیری از یخ‌زدگی و حفظ عملکرد بهینه تجهیزات است.

۹.    عایق الاستومری، یک عایق روکار دیوار

این عایق هم در حین ساخت و هم بعد از اتمام ساخت ساختمان قابل استفاده است. اگر در آپارتمان خود نیاز به عایق بندی حرارتی دارید، عایق الاستومری به راحتی مشکل شما را برطرف خواهد نمود. این عایق به راحتی بر روی دیوارها، کف و سقف ساختمان نصب می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید با اجرا و نصب دیوارهای کاذب همانند کناف، زیبایی را بعد از یک عایق بندی اصولی، به خانه خود بیاورید.

زمستانی سرد و بحران ناترازی انرژی در کشور/ به فکر خرید عایق‌های حرارتی الاستومری باشید

چالش‌ها و راهکارهای اجرایی

اگرچه عایق‌های الاستومری مزایای بسیاری دارند، اما ممکن است هزینه‌های اولیه بالاتری نسبت به عایق‌های سنتی داشته باشند. با این حال، مزایای بلندمدت از جمله کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش ارزش ملک، این هزینه‌ها را توجیه می‌کند. دولت‌ها و نهادهای مربوطه می‌توانند با ارائه تسهیلات مالی و مشوق‌های مالیاتی، انگیزه لازم برای استفاده از عایق‌های الاستومری را افزایش دهند.

زمستان سردی پیش روست: زمانی برای اقدام سریع

با توجه به پیش‌بینی‌های زمستان سرد پیش رو، اکنون بهترین زمان برای اقدام و خرید عایق‌های الاستومری است. هر روز تأخیر در این تصمیم، به معنای هدررفت انرژی بیشتر و افزایش هزینه‌های گرمایشی است. با نصب عایق‌های الاستومری، می‌توانید به سرعت تأثیر آن را بر کاهش هزینه‌های خود مشاهده کنید.

ما متخصص عایق الاستومری هستیم….

جهت دریافت مشاوره تخصصی و همچنین اطلاع از تخفیفات و دریافت لیست قیمت عایق های الاستومری با کارشناسان آریا نوین پارسه  تماس بگیرید.   ۰۳۱۳۲۲۴۲۹۳۷             ۰۹۱۳۷۳۰۵۱۰۲

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha