• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062515608
  • خبرنگار : 50975

اجباری در خرید لباس فرم جدید برای دانش‌آموزان وجود ندارد

اجباری در خرید لباس فرم جدید برای دانش‌آموزان وجود ندارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اولویت استفاده از لباس فرم سال گذشته است، گفت: برای متحمل نشدن هزینه اضافه از سوی خانواده‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته استفاده کنند، معمولاً دانش‌آموزان پایه‌های ورودی و یا دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته، به دلیل کهنه شدن، لباس فرم جدید تهیه می‌کنند.

فضل‌الله بهمنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لباس فرم مدارس، اظهار کرد: در تهیه لباس فرم کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، صنعت، معدن، تجارت و اصناف نظارت دارند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کارشناسان اصناف به همراه اداره صنعت، معدن و تجارت براساس نظر کارشناسی قیمت را اعلام و طی جلسه‌ای که با حضور اعضا برگزار می‌شود قیمت و جنس پارچه مصوب می‌شود.

وی افزود: رئیس انجمن اولیا و مربیان هر کدام از مدارس، قراردادی با یکی از تولیدی‌هایی که معرفی شده‌ و مورد تایید هستند، منعقد کرده و نوع، مدل و رنگ لباس فرم براساس آنچه انجمن مدرسه تعیین می‌کند، مشخص می‌شود.

بهمنی بیان کرد: مدیر مدرسه به عنوان ناظر قرارداد و طرف سوم قرارداد، تولیدی را به اولیاء دانش‌آموزان معرفی کرده و خانواده‌ها نیز لباس فرم را سفارش می‌دهند.

اولویت، استفاده از لباس فرم سال گذشته است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: براساس قرارداد منعقد شده، تولیدی‌ها موظف هستند هزینه سه درصد از لباس فرمی که برای مدرسه تهیه می‌کنند را رایگان حساب کنند که این سه درصد از سوی مدیر مدرسه و انجمن اولیا مربیان برای دانش‌آموزان بی بضاعت لباس فرم رایگان تهیه می‌شود، به طورمثال یک مدرسه با سفارش ۲۰۰ دست لباس فرم، شش دست لباس رایگان برای دانش‌آموزان بی بضاعت تهیه کرده که این امر جزو مصوبات قرارداد بوده که درحال اجراست.

بهمنی بیان کرد: تیم‌های نظارتی متشکل از آموزش و پرورش، تعزیرات حکومتی، صمت، اتحادیه و فرمانداری از روند تولید، نوع پارچه، نوع دوخت و مصوباتی که تولیدی‌ها باید رعایت کنند، بازدید به عمل آورده و فرمت قرارداد و همچنین نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بازرسی‌ها در حال انجام است، گفت: اگر تولیدی مرتکب تخلف شود، با تشکیل پرونده از سوی تعزیرات حکومتی مشمول جریمه خواهد شد.

بهمنی با بیان اینکه تا پایان تحویل لباس فرم‌ها، برنامه بازدید از تولیدی‌ها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هرکدام از دستگاه‌ها می‌توانند مجزا یا به صورت تیم‌های مشترک و گروهی از تولیدی‌ها بازدید داشته باشند، مثلا در شهرستان شهرکرد۲۰ شهریور یک تیم مشترک از بازرسان تشکیل و از برخی تولیدی‌های لباس فرم مدارس که گزارشاتی دریافت شده بود، بازدید به عمل آمد و اقدامات لازم انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha