• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062515580
  • خبرنگار : 71592

هشدار غزه نسبت به فاجعه انسانی علیه آوارگان در فصل سرما

هشدار غزه نسبت به فاجعه انسانی علیه آوارگان در فصل سرما

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه نسبت به فاجعه انسانی که ۲ میلیون آواره فلسطینی را در مناطق مختلف این باریکه تحت محاصره در آستانه فصل سرما تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، این نهاد با نزدیک شدن به فصل زمستان، با صدور بیانیه‌ای فراخوان فوری برای نجات وضعیت آوارگان راه‌اندازی و اعلام کرد براساس گزارش تیم ارزیابی میدانی، ۷۴ درصد از چادرهای آوارگان قابل استفاده نیست.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد این تیم‌ها گزارش کردند از مجموع ۱۳۵ هزار چادر، ۱۰۰ هزار چادر به دلیل فرسودگی نیاز به تعویض فوری دارند.

در این بیانیه آمده است این چادرها از چوب، نایلون و پارچه ساخته شده و با گرمای آفتاب و شرایط آب و هوایی غزه فرسوده شده و پس از ۱۱ ماه جابجایی مداوم و در این شرایط غیرانسانی کاملا از کار افتاده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه نسبت به یک فاجعه انسانی واقعی با شروع زمستان که تهدیدی برای بی‌خانمان شدن ۲ میلیون نفر است، هشدار داد و اعلام کرد بستن گذرگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی مانع از ورود صدها چادر و کاروان به نوار غزه می‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از جامعه جهانی، کشورها، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان ملل و سازمان‌های عربی خواست با فشار بر اشغالگران برای توقف جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه، به ۲ میلیون آواره که نیاز مبرمی به سرپناه مناسب برای محافظت از خود در برابر سرمای زمستان و گرمای تابستان دارند، کمک فوری کنند.

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، فلسطینی‌ها با آوارگی‌های مکرر مواجه شده‌اند، زیرا ارتش اشغالگر به ساکنان مناطق مسکونی و محله‌ها دستور تخلیه داده تا این اماکن را بمباران کند.

۲ میلیون آواره از ۲.۳ میلیون نفر (کل جمعیت) در شرایط سخت بشردوستانه که در آن آب یا غذای کافی در دسترس نیست و بیماری‌ها گسترش می‌یابد، در طول آوارگی خود مجبور به پناه بردن به مدارس یا خانه اقوام و آشنایان یا برپایی چادر در خیابان‌ها، مدارس یا مکان‌های دیگر مانند زندان‌ها و پارک‌های بازی شدند.

رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از ۱۳۶ هزار فلسطینی شهید و مجروح  بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار نفر هم مفقود شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha