• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062515516
  • خبرنگار : 71610

ادامه جنایات در نوار غزه/ صدور دستور تخلیه شمال این باریکه

ادامه جنایات در نوار غزه/ صدور دستور تخلیه شمال این باریکه

جنگ غزه درحالی امروز (یکشنبه) برای سیصد و چهل و پنجمین روز متوالی ادامه دارد که طی آن ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام نسل کشی و ارتکاب انواع جنایت علیه بشریت در منطقه‌ای است که با ویرانی‌های گسترده و قحطی مرگبار مواجه است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد روز یکشنبه خانه‌ای را در مجاورت بیمارستان «الیمن السعید» در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه بمباران کردند.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، در نتیجه بمباران خانه‌ای در غرب اردوگاه آوارگان «النصیرات» در مرکز نوار غزه نیز سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع محلی نیز از زخمی شدن چند کودک بر اثر بمباران خانه خانواده «عماد» در غرب اردوگاه النصیرات خبر دادند.

مجروحان اردوگاه النصیرات

توپخانه رژیم اشغالگر نیز منطقه‌ای در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی در ادامه این جنایات خانه‌هایی را در مجاورت مجتمع اسلامی در محله «الصبره» در جنوب شهر غزه ویران کردند.

دستور تخلیه شمال

همزمان با تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه اجباری جدیدی را برای خروج فلسطینی‌ها از مناطق وسیعی در شمال نوار غزه صادر کرد تا برای حمله به این منطقه آماده شود.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره و با هدف توجیه این اقدام مدعی شد که گروه‌های مقاومت فلسطین از شمال نوار غزه به سمت اراضی اشغالی راکت شلیک می‌کنند.

وی گفت: همه کسانی که در محله‌های «المنشیه»، «الشیخ زاید» و «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه هستند، مناطق مسکونی خود را تخلیه کنند.

ادرعی خاطرنشان کرد: منطقه مشخص شده منطقه جنگی خطرناک محسوب می‌شود. ما تأیید می‌کنیم که تخلیه شامل اماکن پزشکی در منطقه نمی‌شود.

خانه‌های ویران شده در محله «الصبره» شهر غزه

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۴۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

همزمان با تداوم جنگ، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر مذاکرات غیر مستقیمی را با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه و قاهره برگزار کردند اما این تلاش‌ها به دلیل مانع تراشی‌های نتانیاهو به سرانجام نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha