• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062515481
  • خبرنگار : 50549

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

جلسات قرآنی مسیر تربیت سربازان فرهنگی و دینی را در جامعه هموار می‌کند

جلسات قرآنی مسیر تربیت سربازان فرهنگی و دینی را در جامعه هموار می‌کند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: همه ما باید در راستای فرهنگ‌سازی اسلامی و تربیت نسل‌های آگاه و مومن تلاش کنیم و جلسات قرآنی مسیری برای تربیت سربازان فرهنگی و دینی در جامعه اسلامی است.

محمدحسین زاده، شامگاه گذشته در جلسه و کارگاه تلاوت کلام وحی استاد سعید بیژنی در مجتمع فرهنگی ثامن الائمه اظهار کرد: با توجه به نقش قرآن در زندگی جوانان، باید قرآن را به عنوان محور تربیت نسل جوان قرار دهیم. انس با قرآن در دوران نوجوانی می‌تواند تصمیمات ما را در زندگی شکل دهد و جهت‌دهی کند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره تأکید داشتند که باید نسلی قرآنی تربیت کنیم که ارزش‌های دینی را در زندگی خود جاری سازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: امروز شاهد جمعی از نوجوانان در این جلسات هستیم که خود نشان‌دهنده تلاش‌های والدین و اساتید قرآنی است، ضمن اینکه این جلسات به عنوان محلی برای پرورش مسلمانانی آگاه و متعهد، با روحیه‌ای امروزی و سازگار با زمان، برگزار می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به مشکلات تربیتی نوجوانان در دنیای امروز عنوان کرد: فارغ از چالش‌ها، این جلسات نقطه‌ای برای آینده‌نگری و پرورش جوانان نسل جدید در مسیر دین خدا محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در این جلسات تلاش داریم با فراهم آوردن بستری مناسب، جوانان را به سمت ترویج اسلام و اصول آن هدایت کنیم.

حسین‌زاده به سیره پیامبر اعظم (ص) و ازدواج ایشان با حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: اینکه از درس‌های تاریخ اسلام درس بگیریم مهم است، لذا می‌توانیم با الگو قرار دادن سیره آن بزرگواران به ترویج محبت و انس با قرآن بپردازیم.

وی بیان کرد: همه ما باید در راستای فرهنگ‌سازی اسلامی و تربیت نسل‌های آگاه و مومن تلاش کنیم و امید است این جلسات قرآنی به تربیت سربازان فرهنگی و دینی در جامعه اسلامی کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در واقع این تلاش‌ها است که برای تبدیل چالش‌ها به فرصت، روح این گردهمایی را تشکیل می‌دهد و امید است که با همکاری همگانی، نسل جدیدی از والدین و مربیان قرآنی شکل گیرد که در پرورش فرزندانی در مسیر ارزش‌های اسلامی حرف اول را بزنند.

نشریه «منش استادی» به منظور معرفی اساتید برجسته قرآنی مشهد طراحی شده است 

سعید بیژنی نیز در خصوص نشریه «منش استادی» اظهار کرد: نشریه منش استادی در واقع به منظور معرفی اساتید برجسته قرآنی در شهر مشهد طراحی شده و شماره هفتم آن متعلق به صادق علمی استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآنی است.

وی بیان کرد: نشریه منش استادی دارای ۳ دسته اصلی از اساتید است. نخست اساتید با منش تربیتی، دوم اساتیدی که دارای سابقه‌ای طولانی در برگزاری جلسات قرآن هستند که برخی از این جلسات نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارند و سوم اساتیدی که به صورت حرفه‌ای در تربیت قاریان و حافظان قرآن فعالیت می‌کنند. تاکنون با ۱۴ هزار نفر از این اساتید مصاحبه شده است.

بیژنی افزود: این نشریه که هفتمین شماره آن است به همراه یک کتاب در حال تدوین زیر نظر دیگر اساتید قرآنی است. این کتاب به معرفی رویکردهای اصلی اساتید به‌عنوان الگوی جلسه‌داری می‌پردازد و شامل برنامه‌ها و روش‌های تربیتی آن‌ها برای دیگر اساتید قرآنی در کشور خواهد بود.

وی هدف از انتشار این نشریه و کتاب را استفاده از تجربیات اساتید بزرگ مشهد، به‌عنوان مهد تلاوت قرآن و معرفی آن به دیگر استان‌ها و کشور عنوان کرد و گفت: امید است این اقدام بتواند در ارتقاء سطح آموزش قرآن مؤثر باشد.

بیژنی افزود: برگزاری این کارگاه فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات بین قرآن‌آموزان و اساتید فراهم آورده همچنین این رویداد، نشان‌دهنده عزم و اراده قوی برای حفظ و گسترش معارف قرآن و ترویج آن در بین نسل‌های آینده است.

در پایان جلسه از هفتمین شمراه نشریه «منش استادی» با محوریت زندگی استاد صادق علمی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha