• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062515454
  • خبرنگار : 50260

رئیس انجمن اوتیسم کاشان مطرح کرد:

هنر درمانی؛ راهی برای ارتباط اوتیسمی‌ها با جهان

هنر درمانی؛ راهی برای ارتباط اوتیسمی‌ها با جهان

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن اوتیسم کاشان گفت: هنردرمانی، کمک بزرگی به مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم برای گشودن درهای ارتباط با جهان است و کمک می‌کند تا آنها استعدادهای هنری خود را به نمایش بگذارند.

همزمان با «روز جهانی رنگ‌آمیزی» کودکان مبتلا به اوتیسم کاشان همراه با خانواده‌های خود، نقاشی دیواری«اوتیسم، امید و زندگی» را به طول ۵۰ متر در پارک آیت‌الله مدنی این شهر طراحی و به نمایش همگان گذاشتند.

مریم خیامی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای برنامه روز جهانی رنگ‌آمیزی، فرصتی بود تا اختلال اوتیسم به مردم شناسانده شود و هم‌زمان پایگاه غربالگری اوتیسم جهت شناسایی زود هنگام این اختلال برگزار شد.

وی افزود: مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم، از درک بصری بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند افکار و ایده‌هایشان را از مسیر طراحی و فعالیت هنری بیان کنند و بر اساس پژوهش‌های انجام شده، هنردرمانی برای هماهنگی چشم و دست و مهارت‌های دست ورزی و تقویت حرکات  Fine مؤثر است.

رئیس انجمن اوتیسم کاشان تأکید کرد: هنرهای نقاشی و موسیقی، ابزارهای مداخله‌ای بسیار مفید برای کودکان با اختلال اوتیسم است و بنا به پژوهش‌ها، نقاشی باعث رشد عاطفی و ذهنی به علاوه استقلال و مهارت همکاری در کودکان طیف اوتیسم می‌شود.

خیامی پور گفت: کارشناسان انجمن با برپایی کارگاه آموزشی، تلاش می‌کنند تا ضمن جلب مشارکت فعال خانواده‌های اوتیسم و مخصوصاً بزرگسال در فعالیت‌های اجتماعی متناسب با شرایط فرد، اطلاعات جدید برخورد با فرزندان را به آنها ارائه کنند.

وی افزود: نقاشی و رنگ‌آمیزی، راهکارهایی است که خانواده‌ها می‌توانند برای درک بهتر علاقه و احساسات کودک خود انتخاب کنند تا به بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف، تفاوت‌های دیداری و فضایی کودک کمک کنند.

رئیس انجمن اوتیسم کاشان، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با مشارکت دستگاه‌هایی مثل شهرداری کاشان، اداره بهزیستی، اداره میراث فرهنگی، دانشگاه کاشان و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای برنامه‌هایی را در سطح منطقه کاشان اجرا کرده تا شهروندان با اختلال اوتیسم آشنا شوند و با اجرای غربالگری، تا حد امکان از گسترش آن پیشگیری کنیم.

خیامی پور افزود: برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم با همکاری میراث فرهنگی در خانه بروجردی، برگزاری چهار کارگاه علمی با مشارکت فرهنگیان منطقه کاشان، برگزاری سمینار«زیست بهتر با رسانه آگاهانه» از جمله برنامه‌هایی است که با هدف آگاه کردن جامعه اجرا می‌کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha