• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062515375
  • خبرنگار : 71129

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین: کمک کره شمالی به روسیه بزرگترین نگرانی ماست

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین: کمک کره شمالی به روسیه بزرگترین نگرانی ماست

رئیس آژانس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شد، افزایش تولید بمب‌های هدایت شونده روسیه و همچنین تحویل مهمات توپخانه‌ای از کره شمالی مشکلات بزرگی را برای نیروهای اوکراینی در میدان نبرد ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «کریلو بودانف»، رئیس آژانس اطلاعات نظامی اوکراین همچنین مدعی شد، کمک نظامی کره شمالی به روسیه بزرگترین نگرانی را در مقایسه با حمایت دیگر متحدان مسکو ایجاد کرده است.

وی با اشاره به افزایش درگیری‌ها در میدان نبرد پس از تحویل این محموله‌ها، بار دیگر مدعی شد: «آنها مقادیر زیادی مهمات توپخانه را تامین می‌کنند که برای روسیه حیاتی است.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین و ایالات متحده، در میان سایر کشورها و تحلیلگران مستقل، مدعی‌اند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با تامین موشک و مهمات در ازای کمک‌های اقتصادی و نظامی دیگر از جانب مسکو، به روسیه در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کند.

بودانف در جریان کنفرانس استراتژی «اروپایی یالتا» که توسط بنیاد ویکتور پینچوک در کی‌یف برگزار شد، ادامه داد: «تقویت تولید بمب‌های هدایت شونده از سوی روسیه همچنین یک مشکل بزرگ دیگر در خط مقدم به شمار می‌رود.»

نیروهای اوکراین بیش از ۳۰ ماه پس از آغاز حمله، تلاش می‌کنند تا از پیشروی روسیه به سمت شهرهای کلیدی در شرق کشور جلوگیری کنند. نیروهای اوکراینی همچنین به منطقه کورسک در غرب روسیه حمله کردند.

رئیس آژانس اطلاعات نظامی اوکراین همچنین گفت، افزایش تولید موشک‌های اسکندر توسط روسیه باعث استفاده گسترده این کشور از چنین تسلیحاتی در نبرد با کی‌یف شده است.

وی در ادامه مدعی شد، برنامه‌ریزی داخلی روسیه نشان می‌دهد که مسکو در میانه سال آتی میلادی با کمبود استخدام نیرو روبرو خواهد شد: «در این دوره یعنی تابستان ۲۰۲۵، روسیه با یک معضل روبرو خواهد شد که یا اعلام بسیج یا به نحوی کاهش شدت درگیری‌ها خواهد بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha