• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062415289
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار:

تامین زمین برای مسکن ملی در کردستان نیازمند جهش قانونی است

تامین زمین برای مسکن ملی در کردستان نیازمند جهش قانونی است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: در استان‌هایی مانند کردستان که زمین محدود و کم است و زمین‌های موجود نیز از درجه بالای کشاورزی برخوردار است، باید تبصره‌ای در قانون جهش تولید مسکن دیده شود.

 اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه (۲۴ شهریور) در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان، در سنندج با تاکید بر اینکه، انتظار می رود، با تلاش مدیران هیچ اعتباری برگشت نخورد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته باقیمانده تا سال مالی جاری، تمامی اعتبارات استان را جذب کنند تا اعتباری برگشت نخورد.

وی، با بیان اینکه اهمیت مسکن در کردستان بسیار ویژه است و دومین استان از نظر تعداد تایید شدگان نهایی است، افزود: نهضت ملی مسکن، شعار رییس جمهور شهید یا دولت خاصی نیست بلکه قانونگذار آن را در قالب قانون جهش تولید مسکن مصوب کرده و دولت ملزم به اجرای آن است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در استانهایی مانند کردستان که زمین محدود و کم است و زمین های موجود نیز از درجه بالای کشاورزی برخوردار است، باید تبصره‌ای در قانون جهش تولید مسکن دیده شود، ادامه داد: هیچ مسئولی موافق الحاق زمین‌های مرغوب کشاورزی به محدوده شهری نیست و تنها تاکید بر انجام کار کارشناسی دقیق و شفاف درباره توسعه محدوده‌های شهری است.

زارعی‌کوشا، دیواندره را از شهرهای با متقاضی بالا برای نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: ۱۳ هزار و ۷۸۷ نفر در این شهرستان متقاضی اولیه مسکن ملی بودند که با پالایش انجام شده، پنج هزار و ۳۵۲ نفر تایید نهایی شد و با الحاق ۴۹.۵ هکتار زمینه بهره‌مندی هزار و ۹۹۱ نفر از این تعداد فراهم شد.

برگشت اعتبارات عمرانی برخورد قانونی به دنبال دارد

‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان با اشاره به این که هر مدیری نتواند اعتبارات دستگاه اجرایی خود را جذب و هزینه کند، مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: چنین مدیرانی علاوه بر پاسخگویی درباره کم‌کاری خود به افکار عمومی، به عنوان مصداق ترک فعل شناخته شده و به صورت قانونی با آنان برخورد خواهد شد و فرآیند نظارت بر هزینه کرد اعتبارات عمرانی توسط این سازمان از اسفند سال گذشته آغاز و به صورت مستمر تا به امروز ادامه داشته است.

اکبر محمدی ‌با بیان اینکه توزیع اعتبارات سال آینده ، بر مبنای عملکرد خواهد بود افزود : این موضوع به منظور بهره‌وری بیشتر اعتبارات انجام می‌گیرد.وی با بیان اینکه تمامی موافقت‌نامه‌های هزینه‌ای مبادله شده است، گفت: در زمینه اعتبارات عمرانی نیز ۸۰ درصد موافقت‌نامه‌ها مبادله شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: بر اساس نظام نوین هزینه - درآمد که با هدف افزایش پایدار درآمدهای استانی است، بازگشت نظام مند درآمدهای مازاد وصولی به استان‌ ها صورت خواهد گرفت .

محمدی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های عضو کارگروه توسعه استان های سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین قانون بودجه سال ۱۴۰۴ است، ادامه داد: چندین پیشنهاد از جانب استان داشته‌ایم که شامل افزایش سهم ۱۵ درصدی از درآمد معادن، به روز کردن تعرفه‌ها، استانی کردن درآمدهای گمرکی و مرزی، وصول عوارض درآمد تن/ کیلومتر در استان و کاهش معافیت مالیاتی واحد های صنعتی بزرگ است که مطرح شده و امیدواریم مصوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: مقدمات این سرشماری در استان از اسفند سال گذشته آغاز شده است. محمدی به تاثیر تولید اطلاعات به‌هنگام برای پیشبرد راهبردهای بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این سرشماری در کردستان به دلیل نقش اساسی کشاورزی در اشتغال و ایجاد ارزش افزوده اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: کشاورزی، ۱۹ درصد ارزش افزوده استان را در اختیار دارد که این سهم در کشور ۱۴درصد و ۲۰/۴ کل اشتغال استان به حوزه کشاورزی اختصاص دارد که این رقم در کشور ۱۴ درصد است.

محمدی گفت: ۱۲ ستاد برای این سرشماری عمومی تشکیل می‌شود و تمامی دستگاههای اجرایی، سازمان‌ها و شرکت های دولتی موظفند امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha