• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062415268
  • خبرنگار : 50455

استاندار قم:

زبان هنر موثرترین ابزار برای انتقال ارزش‌های انقلاب است

زبان هنر موثرترین ابزار برای انتقال ارزش‌های انقلاب است

ایسنا/قم استاندار قم گفت: اثر هنرمند، ماندگار و دائمی است و با نگاهی به آثار تولید شده در زمینه دفاع مقدس در می‌یابیم هنر باعث تثبیت ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد شد. 

سید محمد آقامیری در جلسه مشترک با محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری کشور، سعید لشگری معاون راهبری استان های حوزه هنری، حسینی رئیس حوزه هنری قم و جمعی از هنرمندان پیشکسوت قم، گفت: جایگاه  مهم هنر و هنرمند را باید جدی گرفت و به اعتقاد من حلقه گم شده در برخی رویدادهای کشور عدم توجه به ظرفیت هنرمندان است.

آقامیری افزود: سال‌ها پس از دفاع مقدس، اگر آثار هنری و  ایفای نقش والای هنرمندان نبود الان این واقعه مهم فراموش شده بود و حرفی برای انتقال به نسل جدید نمی‌ماند.

استاندار قم تصریح کرد: اثر هنرمند، ماندگار و دائمی است و با نگاهی به آثار تولید شده در زمینه دفاع مقدس در می‌یابیم هنر باعث تثبیت ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد شد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط عمومی استانداری قم، آقامیری گفت: با این که پس از انقلاب کارهای فاخری در قالب‌های هنری با آثاری از جمله نقاشی، فیلم، عکس خلق شد ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

استاندار قم ادامه داد: برای خلق و انتقال مفاهیم هنری مولفه مکان و بستر مناسب و در شأن هنرمندان بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه از این جهت در شهر مقدس قم  نقصان بزرگی داریم  که لازمه رفع مشکل، همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای موثر در استان با حوزه هنری است.

آقامیری با اشاره به موقعیت باغ موزه دفاع مقدس قم، ساخت یک سینما و آمفی تئاتر روباز در محوطه این فضای فرهنگی را جهت نمایش فیلم و اجرای برنامه‌های نمایشی با موضوعات حماسی و یا تعزیه بسیار موثر و ضروری دانست.

استاندار قم تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه اساتید بزرگی از قم به دنیای هنر معرفی شده‌اند قم از حضور ایشان محروم است و بسیاری از این هنرمندان به تهران مهاجرت کرده‌اند.

آقامیری در این جلسه که با هدف هماهنگی و تعیین تکلیف ساختمان حوزه هنری استان قم و فضای مورد نیاز هنرمندان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر، مدیر کل بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم برگزار شد، تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط در قم باید در جهت ایجاد بسترهای لازم و تامین فضای مناسب حوزه هنری انقلاب اسلامی اقدامات موثری داشته باشند.

استاندار قم گفت: همه باید همت کنیم تا هنرمندان قمی که مهاجرت کرده‌اند در یک فضای مناسب صاحب یک کرسی تدریس و آموزش در قم باشند و تشویق شوند تا هفته‌ای دو روز را به شهر خودشان و علاقمندان هنر در شهر کریمه اهل بیت(ع) اختصاص دهند.

وی گفت: همه مسئولین همت کنند تا قم تبدیل به پایگاه حوزه هنری کشور و نقطه حضور موثر هنرمندان ایران شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha