• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062415228
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

اهمیت روحیه‌سازی در کادر ارتش کمتر از تجهیزات نظامی نیست

اهمیت روحیه‌سازی در کادر ارتش کمتر از تجهیزات نظامی نیست

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: نگاه ارتشیان باید یک نگاه خدمت‌مدار بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد و حفظ روحیه و روحیه‌سازی در کادر ارتش و پدافند کمتر از تجهیزات نظامی نیست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جعفر کریمی فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) قم که امروز ۲۴ شهریورماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: نیروهای ارتش در حقیقت سربازان امام‌زمان(عج) هستند و شرافت و ارزش کار ارتش به‌واسطه سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) ارزش مضاعفی پیدا می‌کند.

وی افزود: مقاومت و مبارزه در برابر دست‌های مرموز آشکار و پنهان دشمنان که قصد ضربه‌زدن بر پیکره اسلام، نظام و کشور را دارند از وظایف ارتش بوده و باید سعی کند این مبارزه و مقاومت روزبه‌روز تقویت شود.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: از ابتدای خلقت انسان بحث پدافند عامل و غیرعامل مطرح بوده و از نظر محتوایی این ساختار شکل‌گرفته بوده و امروزه اسم، عنوان و روش‌های آن تغییریافته است.

وی یادآور شد: وظیفه پدافند هوایی استمرار اقدامات گذشته است به همین خاطر هماهنگی و همکاری پدافند عامل و غیرعامل مهم و حیاتی است چرا که هر دو از یک فرماندهی واحد دستور می‌گیرند.

سعیدی تصریح کرد: خدمات ارتش و پدافند هوایی در دوران هشت‌ساله جنگ بسیار ارزشمند است؛ چرا که دشمن به طمع انحلال ارتش قصد ضربه‌زدن به کشور را داشت اما با مقاومت ارتش روبرو شد.

وی افزود: نگاه ارتشیان باید یک نگاه خدمت‌مدار بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد و حفظ روحیه و روحیه‌سازی در کادر ارتش و پدافند کمتر از تجهیزات نظامی نیست.

 وی در پایان تأکید کرد: اتحاد نیروهای نظامی بسیار مهم و حیاتی است چرا که دشمن در صدد اختلاف‌افکنی است.

ارتش و سپاه باعث ناامیدی دشمن در دفاع مقدس شد

در ادامه این جلسه جعفر کریمی فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، با اشاره به تاریخچه تأسیس پدافند نیروی هوایی ارتش و استقلال آن در سال ۱۳۸۷ و تبدیل‌شدن به یک سازمان مستقل، گفت: در دفاع مقدس ارتش با تمام قوا به میدان آمد و توانست با هماهنگی‌ و همکاری بین نیروهای بسیج و سپاه عملیات‌های مقتدرانه و ظفرمندی را در طول هشت سال دفاع مقدس انجام دهد و باعث نا امیدی دشمن از رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده‌اش شد.

فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه(س) بیان کرد: سرنوشت جنگ در ۲۰ماهه اول با عملیات‌های ارتش تغییر یافت و باعث شد دشمن عقب‌نشینی‌های گسترده‌ای را انجام دهد.

وی افزود: برقراری امنیت در فرودگاه‌های کشور، اسکورت کشتی‌های نفتی در راستای صادرات نفت در بحبوحه جنگ، رصد و شناسایی جنگنده‌های دشمن، تربیت نیروی انسانی، تأسیس دانشگاه پدافند هوایی و تأسیس مراکز آموزشی جدید از جمله اقدامات پدافند هوایی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha