• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062415224
  • خبرنگار : 50471

نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

تعطیلی تولید در نهاوند به خاطر قطعی برق پذیرفته نیست

تعطیلی تولید در نهاوند به خاطر قطعی برق پذیرفته نیست

ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق آسیب و ضررهای قابل توجهی به حوزه تولید و کشاورزی در شهرستان وارد کرده است، گفت: تعطیلی تولید در نهاوند به خاطر قطعی برق پذیرفته نیست.

علیرضا نثاری روز شنبه ۲۴ شهریور در جلسه قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیا شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ‌حق شهرستان نهاوند به عنوان سومین شهر استان با وجود  ظرفیت‌های زیادی که در حوزه کشاورزی، معادن و گردشگری دارد حالا به عمد یا سهو ضایع شده است که  باید جبران شود و شهرک صنعتی نهاوند که تنها ۸‌ واحد از آن فعال باقی مانده، نباید قطعی برق از پا بیندازد.

وی تصریح کرد: قطعی برق آسیب و ضررهای قابل توجهی به حوزه تولید و کشاورزی در شهرستان وارد کرده است، و به گفته صاحبان صنایع و تولیدکنندگان نبود برق سفارشات و کار تولیدکنندگان را تعطیل کرده است.

نثاری ادامه داد: به هیچ عنوان برایم قابل قبول نیست که براحتی برق صنعت شهرستان قطع شود و تولید کننده دست روی دست بگذارد و متضرر شدن خود را تماشا کند آن هم در شهر سوم استان!

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: از ۵۴ واحد مستقر در شهرک صنعتی نهاوند تنها ۸ واحد فعال است و این شهرک عملا تعطیل است  و این جای تامل دارد. 

وی اضافه کرد: از اداره صمت استان گلایه داریم که برای صدور مجوز واحدهای این شهرک کوتاهی کرده و به افراد واجد شرایطی این مجوزها نداده نشده و همین امر باعث تعطیلی واحدهای این شهرک شده است.

نثاری خاطرنشان کرد: ما امروز می‌خواهیم برای حل مشکلات واحدهای این شهرک صنعتی یک فرآیند اجرایی را آغاز کنیم و تلاش‌مان احیا و پویایی واحدهای این شهرک است که برای تحقق این مهم تولیدکنندگان باید حمایت واقعی شوند.

وی یادآور شد: نقش نظارتی اداره صمت استان و حلقه مفقوده ارتباط بین ستاد تسهیل و اتاق بازرگانی و عدم عمل به تعهدها از مشکلات شهرک صنعتی نهاوند است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید برای شهرستان به فکر سرمایه‌گذاری سنگین در بخش صنعت و معدن باشیم و این بجز همراهی و تعصب مسیر نمی‌شود و نقش مدیران شهرستان در این خصوص بسیار مهم است.

نثاری بیان کرد: واحدهای واگذار شده در شهرک صنعتی نهاوند باید شناسایی و تعیین‌تکلیف شود و اقدامات قضایی در این مورد باید انجام شود و همچنین احداث شهرک صنعتی شماره دو نهاوند در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان، به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب کسب‌و کار، رفع موانع موجود و تسهیل در تولید و ایجاد اشتغال از جمله اهداف اولویت‌دار در شهرستان است.

ضرغام احمدوند افزود: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان تاکنون جلسات متعددی در قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیا شهرستان برگزار شده و مشکلات این واحدها دارد پیگیری می‌شود و مصوبات به مدیران شهرستانی و استانی اعلام می‌شود و باید برای حل این مشکلات زمان‌بندی اعلام شود که نتیجه بگیریم.

وی در خاتمه بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان به‌ویژه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان تاکید کرد.


انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha