• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062415182
  • خبرنگار : 50136

رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد

کسب رتبه اول آذربایجان‌ غربی در تحقق اهداف قضایی

کسب رتبه اول آذربایجان‌ غربی در تحقق اهداف قضایی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: این استان براساس ارزیابی‌های کشوری، جایگاه برتر را در تحقق اهداف و برنامه‌های قوه قضائیه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

 ناصر عتباتی امروز (۲۴ شهریور ماه) در جلسه مدیران دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با اشاره به تعامل بسیار سازنده با مجمع نمایندگان، اظهار کرد: دستگاه قضایی احترام ویژه‌ای برای جایگاه نمایندگی مردم و حل مشکلات قائل است.

وی‌ ادامه داد: آذربایجان‌ غربی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌صورت متداول توانست براساس ارزیابی‌های کشوری رتبه اول را شاخص تحقق اهداف و برنامه‌های قوه قضائیه را کسب کند که این امر با همکاری همه بخش‌ها امکانپذیر شده است.

او با بیان کمبودهای مجموعه‌های قضایی، بیان کرد: نمایندگان همواره همراه قوه قضائیه بوده‌اند و در حمایت از آزادسازی زندانیان، ترویج فرهنگ عفو و بخشش همراهی خوبی داشته‌اند، به طوری که در ۴۰ روز اخیر، شاهد ۱۷ فقره سازش در پرونده‌های قصاص هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: افزایش اعتبارات و اعطای مجوز برای افزایش کادر اداری برای ارائه خدمات و تقویت فعالیت‌های دستگاه قضایی از جمله مواردی است که می‌تواند در ارتقای عملکرد این استان موثر باشد.

عتباتی با اشاره به شرایط مرزی این استان، تاکید کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان، پیشگیری از وقوع جرم و ارائه خدمات مشاوره بهتر برای کاهش جرایم بین مردم است.

تعامل میان نمایندگان و قوه قضائیه ادامه‌دار است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ غربی نیز در این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف اجرایی و ارتقای سطح استان در شاخص‌های متفاوت باید همکاری و تعامل مناسب بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه ادامه‌دار باشد.

قسیم عثمانی ادامه داد: آذربایجان‌ غربی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که برای بهره‌مندی از آنها باید بر اهداف مشخص متمرکز شد.

وی افزود: وحدت‌گرایی را که اکنون در استان وجود دارد، باید استمرار بخشیم و در صورت خدشه‌دار شدن آن باید روند اجرایی را عوض کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۱۴:۱۰

بیشتر از یک سال و‌نیمه بخاطر درخواست خسارت تصادف پروندم توی دادگاه شعبه ۹ حقوقیه .