• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062415057
  • منبع : نمایندگی کردستان

یک مسئول در آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان:

همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در پروژه ‌مهر خلاصه می شود

همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در پروژه ‌مهر خلاصه می شود

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان پروژه مهر را نمادی از مدیریت کار آمد در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: همه فعالیت های آموزش و پرورش در پروژه مهر خلاصه می شود.

طالب محمدی، پیش از ظهر امروز  شنبه(۲۴ شهریور) در گردهمایی آموزشی-توجیهی پروژه مهر مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی درعین حال که متولی آموزش عمومی است، تخصصی ترین بخش آموزش و پرورش هم به شمار می رود که علاوه بر آموزش، پرورش و تربیت کودکان استثنایی توانبخشی آنان را هم پوشش می دهد.

وی افزود: کار اصلی آموزش و پرورش زمینه سازی است تا کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی که دارند، بتوانند از آموزش به عنوان بدیهی ترین حق خود بهره مند شوند.

محمدی، با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی هم نیازشان وهم نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است، تصریح کرد: مستحق ترین قشر خدمتی وذیحق ترین افراد مشمول آموزش، دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه فرصتی مغتنم و توفیق الهی است که عظمت روحی، ظرفیت معنوی بالا و صبری آگاهانه را می طلبد.

وی پروژه مهر را نماد عینی فعالیت‌های اثربخش آموزش و پرورش عنوان کرد و تمهیدات پروژه مهر ۱۴۰۳، بررسی مؤلفه های اصلی و دخیل در بازگشایی مدارس را از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی برشمرد.

۱۰ گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات دریافت می کنند

محمدی عنوان کرد: سخن از کودکان استثنایی سخن از تفاوت هاست، سخن از ایفای مسئولیت هاست، سخن از احیای انسان هاست، سخن از رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی آنهاست.

وی با اشاره به قانون تشکیل آموزش وپرورش استثنایی در روز ۲۱ آذر سال ۱۳۶۹ گفت: براساس این قانون طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی، تغییر و اصلاح مداوم نظام آموزشی، آموزش و پرورش گروه های مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی و کمک به پیشگیری از بروز ناتوانی های جسمی و ذهنی از جمله اهداف آموزش وپرورش استثنایی می باشد.

محمدی با برشمردن وظایف آموزش وپرورش استثنایی خاطر نشان کرد: ۱۰ گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، چندمعلولیتی، دارای اختلالات جسمی-حرکتی، اوتیسم، بیش فعالی ودارای آسیب گفتاری وزبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی دریافت می کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در پایان جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان ، ۱۱۴ میلیون تومان اعتبار جهت اعزام دانش آموزان  به مسابقات ورزشی،فرهنگی وهنری، ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات توانبخشی، استخدام ۱۹ نفر مربی امور آموزش معلولین، جذب ۱۱ نفر دانش آموخته مراکز تربیت معلم، برگزار ی دوره توانمند سازی برای ۵۰۰ نفر از نیروهای شاغل در آموزش وپرورش استثنایی استان، کسب ۲۰ رتبه ورزشی و۱۲ رتبه فرهنگی هنری در مسابقات کشوری دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور را از اهم اقدامات ودستاوردهای آموزش وپرورش استثنایی استان در تابستان جاری عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha