• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062414894
  • خبرنگار : 30147

مسئولان به وعده‌شان عمل نکردند؛

 برق چاه‌های مجهز به پنل خورشیدی هم قطع شد

 برق چاه‌های مجهز به پنل خورشیدی هم قطع شد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه خلیل‌آباد گفت: بر اساس قول مسئولان قرار بود برق چاه موتورهایی که به پنل خورشیدی تجهیز شده‌اند قطع نشود اما این اواخر برق همین چاه‌ها را هم قطع کردند و مسئولان مربوطه به وعده‌شان عمل نکردند.

حجت‌الاسلام علی‌محمد دستجردی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از اینکه کشمش باغداران با قیمت بسیار پائین خریداری می‌شود، افزود: متأسفانه کشمش باغداران روی دستشان باقی مانده و در حال حاضر هر ۵ کیلو را ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

وی با بیان اینکه این قیمت حتی جوابگوی هزینه‌هایشان نیست، تصریح کرد: خلیل‌آباد منطقه کشاورزی و دارای تاکستان‌ و باغات بسیاری است، می‌طلبد توجه ویژه‌ای به کشاورزان شود.

امام جمعه خلیل‌آباد هزینه‌های کشاورزان را بسیار بالا دانست و گفت: قطع برق چاه موتورها یکی از معضلاتی است که دامنگیر کشاورزان منطقه شده و خسارت‌های بسیاری را برجای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه هرچند در خصوص پنل‌‏های خورشیدی اقداماتی شده ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است، بیان کرد: قطع برق ۵ ساعت در روز موجب شده که آبیاری در مدار بیش از ۲۰ روز انجام شود و این یعنی کشاورزی نابود شده است.

دستجردی اظهار کرد: مسئولان قول داده بودند برق چاه موتورهایی که پنل خورشیدی را اجرا کرده قطع نشود، اما این اواخر برق همین چاه‌ها را هم قطع می‌کردند و به وعده‌شان عمل نکردند.

وی پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان برای اجرای پنل‏‌های خورشیدی و مکانیزه کردن کشاورزی را ضروری دانست و افزود: علیرغم کاهش بارش‌ها اما همچنان آبیاری محصولات منطقه به ‌صورت غرقابی و بی‌رویه انجام می‌شود.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه این نوع آبیاری برای کشاورزی اصلاً توجیه ندارد، گفت: برای رفتن کشاورزان به سمت استفاده از آبیاری نوین و تحت فشار باید تسهیلات ارزان ‌قیمت اختصاص یابد.

وی در ادامه بر جبران خسارت کشاورزان از محل قطعی برق تأکید کرد و افزود: متأسفانه خاموشی چاه‌های کشاورزی محصول باغداران را به یک‌دهم کاهش داده و متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری شده‌اند.

تنها ۵ کیلومتر جاده خلیل‌آباد به بردسکن آماده است

دستجردی در ادامه به انتقاد از وضعیت جاده خلیل‌آباد به بردسکن پرداخت و گفت: مسافت خلیل‌آباد تا بردسکن ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست، اما تاکنون فقط ۵ کیلومتر از باند دوم آن آماده ‌شده و ادامه مسیر باقی مانده است.

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه مسیر خلیل‌آباد به بردسکن جاده اصلی است اما به دلیل تردد بسیار و از سویی ورود مستقیم روستاها به این جاده موجب حادثه‌خیز بودن آن شده است.

امام جمعه خلیل‌آباد از این مسیر به‌عنوان جاده مرگ نام برد و افزود: این جاده نقش حیاتی برای شهرستان دارد، می‌طلبد توجه بیشتری به این مسیر شود.

۲۰ سال از شهرستان شدن می‌گذرد هیچ مرکز علمی نداریم

وی در ادامه گفت: خلیل‌آباد بیش از ۲۰ سال است که شهرستان شده، اما هیچ مرکز علمی و حوزه علمیه ندارد، عملیات ساخت تنها حوزه علمیه شهرستان ۲۰ سال قبل شروع شده ولی همچنان نیمه‌کاره باقی مانده است.

دستجردی با بیان اینکه نیمه‌کاره ماندن این پروژه موجب شده که مردم هم رغبتی بر همکاری نداشته باشند، گفت: تاکنون مردم خیر منطقه در بسیاری از پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند می‌طلبد دولت هم پای‌کار بیاید.

امکانات سایت اداری را به سرقت برده‌اند

وی افزود: سال‌هاست عملیات ساخت سایت ادارای شهرستان برای تجمیع ادارات شهرستان آغاز شده، اما همچنان رها شده باقی مانده و سال‌هاست خاک می‌خورد، از سویی تمامی امکانات آن را به سرقت برده‌اند.

عملیات ساخت پروژه سایت اداری شهرستان خلیل آباد در سال ۸۹ برای تجمیع و جانمایی حداقل ۲۰ اداره آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۳۰

هدف قطع برق اینه که بی رویه از سطح آبهای زیر زمینی برداشت نشود خیلی از استانها بی رویه سالهای قبل مجوز داده شده و آبهای زیر زمینی به مدت بیست سال پیش خور شده است جهاد کشاورزی باید به جد وارد عمل شده و الگوی کشت هر استانی که تغییر کرده تغییر رویه ب

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۳۶

کشاورزی‌ عملن‌ تعطیل‌ مهاجرت‌ کشاورزها‌ به‌ شهرها‌ اخه‌ اگر‌ توروستا‌ شغل‌ خانگی‌ داشته‌ باشی‌ اداره‌ اب‌ برق‌ گاز‌ صنعتی‌ اونم‌ تعطیل‌

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۴۵

حال هزار تومان به دولت خسارت بزنی میگیره اگه ندی حسابت میبنده کشاورز شده برده

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۰۰

باکمال تأسف اینا برای نابودی کشاورزی گام بزرگی برداشتن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۵:۰۹

ایران همیشه کم آب بوده،یاکشاورزیي بصورت علمی واستفاده تکنولوژی نوین روزدنیا یاهیچ ،بجای آب منابع عظیم نفت وگاز،باپالایش در مقیاس کوچک درتمامی مناطق بجای خام فروشی ضمن ثروتمند شدن همه مردم حتی کشاورزدرمانده منابع طبیعی هم حفظ میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۴۷

ایران زر خیزمان بخاطر عدم مدیریت درست در خصوص کشاورزی رو به افول است ایران پتانسیل بالایی در جهت کشاورزی دارد که درست از آن استفاده نمیشود دولت باید به کشاورزان تسهیلات وآموزش روشهای جدید آبیاری را بدهد در زمینه رونق کشاورزی کوتاهی شده

avatar
دیروز ۱۵:۳۶

دیگه باید با این اقلیم اب وهوایی کشاورزی رو کنار بزاریم به کارهای صنعتی بپردازیم.یااینکه کشاورزی رو در کنار دریا هااونم توسط اب شیرین کن های بزرگ انجام بدیم