• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403062414890
  • خبرنگار : 71951

مدیر آموزش و پرورش بخش جواد آباد

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

ایسنا/تهران صبح امروز ۲۴ شهریور طی مراسمی با حضور فرماندار ویژه ورامین، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بخشدار جوادآباد و دیگر مسئولین در روستای سلمان آباد شهرستان ورامین رصد خانه ستاره کویر افتتاح شد.

‌«عابده مرادی» مدیر آموزش و پرورش بخش جواد آباد شهرستان ورامین گفت: رصد خانه ستاره کویر یادمان شهدای خدمت امروز افتتاح شد و امیدواریم در بحث درآمد پایدار و مباحث علمی بتواند برای ما مثمر ثمر باشد.

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

وی افزود: با افتتاح این رصد خانه آینده روشنی برای دانش آموزان استان تهران، دشت ورامین و بخش جوادآباد ترسیم خواهد شد و در فاز بعدی این رصد خانه، امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری از آن باشیم و تلسکوپ رادیویی و اقامتگاه بوم گردی نیز مورد استفاده علاقمندان به نجوم و دوستدار کویر قرار گیرد.

 مدیر آموزش و پرورش بخش جوادآباد ورامین ادامه داد: ‌این مدرسه که اکنون در آن رصد خانه افتتاح شد؛ حدود ۱۸ ماه قبل وضعیت بسیار نامناسبی داشت و به‌خاطر نبود امکانات رفت و آمدی در آن صورت نمی گرفت.

وی افزود: با برگزاری جلسات مختلف و تاکید بر لزوم داشتن درآمد پایدار و بهره‌مندی دانش‌آموزان و علاقمندان به نجوم و دوستدار کویر درصدد ساخت رصد خانه برآمدیم و اگر بخواهیم از نظر علمی این بنا را ارزش گذاری کنیم باید کارشناسان امر در این خصوص اظهار نظر کنند.

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

مرادی، ساخت این بنا را یکسال عنوان کرد و گفت: طرح ساخت این بنا با حمایت و تخصیص بودجه توسط مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، همراهی دهیار روستا و کارشناسان مربوط‌ استارت کار خورد  و چون در خصوص آلودگی هوا، این روستا بسیار مناسب این کار تشخیص داده شده‌ و ‌ فاز اول آن به بهره برداری رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش بخش جوادآباد ورامین در پایان از افتتاح مدارس بخش جواد تصریح کرد: مدرسه جوادالائمه(ع)، نجف آباد و مهندس قبادیان را در بخش جوادآباد را در ابتدای مهرماه سال جاری افتتاح می شود.

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در مراسم افتتاحیه رصدخانه ستاره کویر در دشت ورامین گفت: توجه دولت و مسئولین باید در خصوص اعتلای رشد علمی و پژوهشی خصوصا دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار باشد و اکنون که ما در شرقی ترین نقطه استان تهران هستیم جهت دهی ذهنی دانش آموزان با افتتاح این مجموعه باید بهره گیری از امکانات برای رشد بیش از پیش برای ساختن ایرانی آباد باشد.

وی افزود: تمام هم و غم ما در حال حاضر افتتاح سال جدیدی تحصیلی بدون ذره ای دغدغه برای اولیا و دانش آموزان است و در این راه ثبت نام و تعیین کلاس های درس با بهترین معلمان صورت گرفته است و در یک هفته باقی‌مانده اصلاحات نهایی صورت خواهد گرفت تا شروع بی نظیر مهرماه باشکوه برای عزیزان محصل صورت گیرد.

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

«محمدرضا تاجیک» رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: با توجه به عقد تفاهم نامه بین ادارت میراث فرهنگی ورامین و آموزش و پرورش بخش جوادآباد رصد خانه روستای سلمان آباد افتتاح شده است.

وی افزود: دلیل انتخاب این مکان برای ساخت رصد خانه به دو دلیل است یکی اینکه این روستا دروازه ورودی به پارک ملی کویر می باشد و دلیل دیگر آن نیز دوری از آلودگی نوری می‌باشد و در حال حاضر فاز اول آن افتتاح شده است و سه فاز دیگر آن نیز درآینده افتتاح خواهد شد.

رصد خانه ستاره کویر در ورامین افتتاح شد

تاجیک تصریح کرد: در فاز سوم این رصد خانه ساخت رادیو تلسکوپ راه اندازی خواهد شد و فاز بعدی آن نیز راه اندازی اقامت گاه بوم گردی برای استفاده علاقمندان بصورت شبانه روزی خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: تکمیل کننده نهایی این طرح را راه اندازی بازارچه های اشتغال زایی اعم از صنایع دستی و تولیدات کارآفرینان شهرستان ورامین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha