• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062414868
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند

دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اعتقاد به اینکه مداخله کودکان، مدرسه و اولیا نباید آن‌ها را از مسیر طبیعی رشد خارج کند، گفت: رفتار معلمان باید باغبانانه باشد و دانش‌آموزان زمانی به شکوفایی خواهند رسید که سه عنصر محبت، آزادی و امنیت را تجربه کنند.

سیدجمال وزیری امروز (۲۴ شهریور ماه) در گردهمایی مشترک آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان، با بیان اینکه مدرسه، خط مقدم جبهه فرهنگی است، اظهار کرد: دانش‌آموزان به اطلاعات بی‌نهایت وصل هستند و ما متعلق به نظام آموزشی خطی هستیم و نسل آینده آموزش و پرورش متعلق به نظام آموزش فضایی است. بنابراین کار معلمان، آموزش نیست، بلکه شکفتن است.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموز به مثابه بذری است که باید در بستر مدرسه رشد یابد و روحی عظیم و دفتری از ظرفیت‌های انسانی داشته باشد. 

او مدرسه را خط مقدم جبهه فرهنگی ارزیابی و بیان کرد: بدون تردید جامعه پویا از مدرسه آغاز می‌شود. با اجرای اهداف سند تحول بنیادین، این امر در مدارس محقق می‌شود و کلید اقتدار و دانایی در مدرسه به‌عنوان جمهوری علم شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برپایی گردهمایی «نماز نور چشم من» در سمنان، گفت: فعالیت‌های مرتبط با نماز از اولویت‌های نخست مدارس در این استان به‌شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: تقویت آموزه‌های دینی و توجه به اعتقادات مذهبی و اسلامی در مدارس استان باید با شیوه‌های مؤثر تربیتی برای فرزندان و نسل آینده تبیین شود و فریضه نماز و تلاش برای توسعه و ترویج آن در مدارس امری واجب است و این مسئولیت پر خیر و برکت بر دوش ما نهاده شده است و باید تلاش کنیم تا در کنار آموزش به امور پرورشی و تربیتی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در این گردهمایی، نماینده ولی فقیه استان سمنان نیز بر تعامل و لزوم نگاه مهربانانه و رأفت‌گونه معلمان با دانش‌آموزان تأکید و اظهار کرد: دغدغه‌مندی فرهیختگان مشفق و دلسوز امور جامعه، امری ضروری است و بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی به جوانانی مربوط می‌شود که از کانال آموزش و پرورش عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی با بیان اینکه از نونهالان تا متوسطه تربیت‌یافته آموزش و پرورش هستند، گفت: وجود یک رویه واحد برای تدوین سند اوان کودکی، موضوعی مهم و امری واجب در استان است که باید مورد توجه مدیران استان باشد.

وی بر لزوم همکاری ائمه جمعه استان با آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: همکاری و همراهی با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش امری ضروری است.

امام جمعه سمنان با اظهار خرسندی از اجرا شدن طرح امین در مدارس استان سمنان، ادامه داد: آموزش و پرورش متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ - تربیتی ویژه نوجوانان و جوانان است.

او افزود: تعامل و برخورد معلم با دانش‌آموز باید تربیتی و فرهنگی همراه با نگاه مهربانانه و رأفت‌گونه باشد. معلم باید حل‌کننده مشکلات دانش‌آموز باشد و نقش هدایت‌گری داشته باشد. در غیر این‌ صورت، به خروجی اثرگذار دست نخواهیم یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha