• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403062414740
  • خبرنگار : 71658

طوفان «یاگی» در میانمار؛ هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند

طوفان «یاگی» در میانمار؛ هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند
عکس: EPA

سیل شدید پس از طوفان یاگی، میانمار را درنوردیده و به گفته مقامات این کشور بیش از ۲۳۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های دولتی اعلام کردند مقامات میانمار خواستار دریافت کمک‌های بین‌المللی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان شده است.

«نایپیداو»، پایتخت میانمار از جمله مناطقی است که بیشترین آسیب را بر اثر سیل دیده است.

ارتش میانمار گفته است دست کم ۳۳ نفر تا به امروز بر اثر این سیل کشته شده‌اند.

روزنامه دولتی «نیو لایت میانمار» هم اعلام کرده است کمپ‌های امدادی موقت برای قربانیان بی‌خانمان ایجاد شده است.

طوفان یاگی قدرتمندترین طوفان آسیا در سال جاری بوده است که کشورهای ویتنام، جزیره چینی «هاینان»، فیلیپین و تایلند را درنوردید.

رسانه‌های دولتی میانمار گفته‌اند ژنرال «مین آنگ هلائینگ»، فرمانده حکومت نظامیان و دیگر مقامات از مناطق سیل‌زده و فعالیت نیروهای امدادی بازدید کرده‌اند.

رادیو آسیای آزاد گفته است تعداد کشته‌شدگان بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است و دست‌کم ۱۶۰ نفر در سیل و رانش زمین کشته شده‌اند.

یکی از امدادگران در منطقه «تاونگو» امروز (شنبه) به بی بی سی گفت بیش از ۳۰۰ نفر بر اثر سیل در ساحل شرقی رودخانه «سیتاونگ» گرفتار شده‌اند.

او گفت: قایق‌های کافی برای نجات ما وجود ندارد.

دانشمندان می‌گویند طوفان‌ها و گردبادها با تغییرات آب و هوایی، قوی‌تر و مکررتر می‌شوند. آب‌های گرم‌تر اقیانوس هم به این معنی است که طوفان‌ها، انرژی بیشتری دریافت می‌کنند و این امر منجر به افزایش سرعت باد می‌شود.

به گزارش بی بی سی، جو گرمتر همچنین رطوبت بیشتری را در خود نگه می‌دارد که می‌تواند منجر به بارندگی شدیدتر شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بسیاری از جمعیت میانمار به دلیل جنگ داخلی سه ساله که هزاران کشته برجای گذاشته، مجبور به نقل مکان شده‌ و بیش از ۲.۶ میلیون نفر هم آواره شده‌اند.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، حدود ۱۸.۶ میلیون نفر در این کشور نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

صلیب سرخ بین‌المللی در آخرین به‌روزرسانی گفته است، بسیاری از خانواده‌ها در میانمار دسترسی محدودی به آب سالم و بهداشت دارند و از داروهای اولیه و مراقبت‌های بهداشتی محروم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha