• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062414720
  • خبرنگار : 50037

رزن در مسیر توسعه پایدار و عدالت اجتماعی

رزن در مسیر توسعه پایدار و عدالت اجتماعی

ایسنا/همدان شهرستان رزن در هفته دولت با افتتاح ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی، تحولی بزرگ در زمینه آبادانی و توسعه را تجربه کرده است.

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت پروژه‌های عمرانی، برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص منابع مالی مناسب بوده که دولتمردان با شناسایی نیازهای اساسی شهرستان و اولویت‌بندی پروژه‌ها، توانسته‌اند اعتبارات لازم را از محل اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهوری تأمین کنند که احیای پروژه‌ بزرگ کارخانه تولید فویل آلومینیومی با اعتباری افزون بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال، نشان‌دهنده عزم جدی مسئولین برای توسعه صنعتی شهرستان بود.

افتتاح زمین چمن استادیوم ورزشی پس از چندین سال و پروژه‌های فرهنگی مانند سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی، نشان‌دهنده توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی و اجتماعی است.

این اقدامات نه تنها به ارتقاء سطح ورزش و تفریح در شهرستان کمک می‌کند، بلکه از نقش موثری نیز در تقویت هر چه بیشتر روحیه اجتماعی و فرهنگی مردم  برخوردار بوده و  دولتمردان با ایجاد فضاهای مناسب برای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی، به دنبال افزایش کیفیت زندگی و سلامت اجتماعی هستند.

جذب سه پزشک جدید و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای چایان، و همچنین احداث مرکز جامع سلامت روستای سورتجین و بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت روستای ملابداغ از دیگر اقدامات مهم دولتمردان در راستای بهبود خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان بود که  با توجه به کمبود پزشک و متخصص در شهرستان، این اقدام می‌تواند به کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان کمک شایانی داشته باشد ضمن اینکه تأکید بر جذب پزشکان متخصص و تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) نشان‌دهنده عزم جدی مسئولین برای ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان است.

دولتمردان با پیگیری‌های مستمر، موفق به بهسازی و مقاوم‌سازی ۱۱۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان رزن شده‌اند که این اقدامات نه تنها به بهبود شرایط زندگی ساکنان کمک می‌کند، بلکه به حفظ و تقویت بافت اجتماعی و فرهنگی روستاها نیز می‌انجامد.

با توجه به شاخص بهسازی ۱۰۰درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار رزن، می‌توان گفت که این اقدامات به کاهش نابرابری‌ها و بهبود شرایط زندگی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کمک کرده است.

فرماندار رزن به اهمیت رسیدگی به مناطق محروم و توجه به عدالت اجتماعی اشاره کرده بود که  این رویکرد می‌تواند به تقویت اعتماد عمومی و افزایش مشارکت مردم در فرآیندهای توسعه‌ای منجر شود.

با توجه به اینکه همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شاخص بهسازی ۱۰۰ درصد رسیده‌اند، می‌توان گفت که این اقدامات به کاهش نابرابری‌ها و بهبود شرایط زندگی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کمک می‌کند.

با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته، چالش‌هایی نیز وجود دارد که در همین رابطه نیاز به جذب پزشکان متخصص و تأمین منابع مالی برای پروژه‌های آینده از جمله این چالش‌هاست.

شهرستان رزن با افتتاح پروژه‌های عمرانی و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی، در مسیر توسعه و آبادانی قرار دارد، اقدامات دولتمردان در این راستا، نشان‌دهنده عزم جدی آن‌ها برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان و توسعه پایدار شهرستان است.

ادامه این روند نیازمند همکاری و هم‌افزایی بین مسئولین، مردم و نهادهای مختلف بوده و  توجه به نیازهای آینده و تأمین منابع لازم می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار در این شهرستان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha