• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062414656
  • خبرنگار : 71516

ادامه یورش‌ها در کرانه باختری و درخواست آمریکا برای تغییر قواعد درگیری

ادامه یورش‌ها در کرانه باختری و درخواست آمریکا برای تغییر قواعد درگیری

درحالی که یورش‌ها و بازداشت‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های کرانه باختری ادامه دارد، واشنگتن خواهان توقف تجاوزات شهرک‌نشینان در این منطقه شد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه العین در شهر نابلس در شمال کرانه باختری، مناطقی در طولکرم و قلقیلیه یورش برد.

نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورش به این مناطق از گلوله واقعی و بمب‌های صوتی و گاز اشک آور علیه شهروندان استفاده و تعدادی از آن‌ها را بازداشت کردند.

همچنین این نیروها به تعدادی از منازل یورش برده و تعدادی از فروشگاه‌های تجاری را بستند.

در روستای الطبقه در جنوب شهر دورا در جنوب الخلیل یک فلسطینی زخمی شد.

طبق گزارش العربی الجدید، نیروهای رژیم صهیونیستی جمعه به شهرک یعبد در غرب جنین نیز یورش بردند و درگیری‌هایی بین آن‌ها و جوانان فلسطینی رخ داد.

از سوی دیگر شهرک نشینان با یونیفورم ارتش رژیم صهیونیستی به روستای شعب البطم در جنوب الخلیل یورش بردند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به عملیات نظامی در شمال کرانه باختری و منطقه الاغوار ادامه خواهد داد.

سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کرد عملیات نظامی در منطقه طولکرم و اردوگاه نورشمس منجر به ترور ۱۰ جوان مسلح و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر و تخریب چهار آزمایشگاه ساخت بمب و اتاق کنترل و ارتباط و انهدام یک خودروی بمب‌گذاری شده در طوباس شد.

فلسطینی‌ها جمعه پیکر ۱۰ شهید را در طولکرم و طوباس تشییع کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان ما در سحرگاه روز شنبه به یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه العین پاسخ دادند و با مسلسل و مواد منفجره با آنها درگیر شدند.

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) جمعه از کشته شدن یکی از کارکنانش به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس خبر دادند. آنروا تأکید کرد این نخستین بار از بیش از ۱۰ سال پیش است که یک کارمند آنروا در کرانه باختری کشته می‌شود.

رسانه‌های عبری به نقل از وزیر جنگ و دستگاه‌های امنیتی نسبت به انفجار اوضاع در کرانه باختری که ممکن است به کشته شدن صدها تن در سرزمین‌های اشغالی منجر شود، هشدار دادند.

در این راستا متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست قواعد درگیری در کرانه باختری را تغییر دهد.

وی گفت: شهرک نشینان دست به اقدامات خشونت‌آمیزی زدند بدون اینکه نیروهای امنیتی اسرائیل مداخله کنند. این شرایط باید تغییر کند.

پیش از این باشگاه اسیران فلسطین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و پنج هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha