• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062414620
  • خبرنگار : 50649

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اعلام کرد:

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه طی هفته وحدت در فارس + اعلام برنامه‌ها

 اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه طی هفته وحدت در فارس + اعلام برنامه‌ها

ایسنا/فارس رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه اعم از جشن، محافل انس با قرآن طی ایام هفته وحدت در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان امروز، ۲۴ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و همچنین هفته وحدت، برنامه‌های این ایام را تشریح کرد و گفت: در تمام نقاط استان فارس بیش از ۵۰۰ برنامه طی ایام مذکور با صبغه مردمی و شاد اجرا خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان فارس یکی از استان‌های ترکیبی است که مسلمانان شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند، لذا تلاش شده است تا این برنامه با تأکید بر وحدت اجرایی شوند.

ملک‌مکان، شعار هفته وحدت امسال  را «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» اعلام کرد و افزود: مطابق روال هر سال جشن مشترک شیعه و سنی در مسجد اهل تسنن شیراز با حضور مردم، علما شیعه و سنی و همچنین نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم فارس از ساعت ۱۹:۳۰ فردا یکشنبه، ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برپایی میز خدمت در مسجد اهل تسنن شیراز با حضور مسئولان استان و مدیران شهرستان شیراز در روز جمعه، ۳۰ شهریور را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد و گفت: همچنین یک هفته جشن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین(ع) حسین و سایر امامزادگان با حضور مداحان و سخنرانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این‌ها یک هفته برگزاری جشن هر شب در گذرحافظیه، با برنامه‌های متنوع محفل انس با قرآن، جشن ادبی هور حرا، جشن کودک، موکب پذیرایی، گذر هنر نبوی، نگاره‌های حرا، اجرای کتیبه سفالی نقش برجسته، بدایه نویسی و... با حضور قاریان و هنرمندان برجسته کشوری و استانی بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت یک هفته در گذر حافظ برپا خواهد شد.

ملک‌مکان با بیان اینکه این برنامه طی یک هفته در شیراز برگزار می‌شود، که در کشور بی نظیر است و کنگره جهانی حضرت محمد(ص) متولی و محور برگزاری آن است، برگزاری مراسم جشن در شهرهای تلفیقی به مدت یک هفته، برگزاری محافل انس با قرآن در امامزادگان و همچنین شهرهای تلفیقی(سنی‌نشین و شیعه‌نشین)، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت در شهرهای جنوبی فارس را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، نقاشی و...، یادواره شهدای زنان تشیع و تسنن جنوب استان،  ویژه برنامه همایش علما و اندیشمندان تشیع و تسنن در ساعت ۲۰ شب هفده ربیع‌الاول، سخنرانی آیت‌الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران در شهرستان گراش، توزیع جهیزیه به نوعروسان در روز ۱۷ ربیع‌الاول، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان تشیع و تسنن و قاری میهمان از مشهد مقدس، برگزاری مسابقات دوستانه فوتسال با عنوان جام وحدت از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در استان فارس هستند.

برگزاری مسابقات تیراندازی با حضور تشیع و تسنن جنوب استان، برگزاری نمایشگاه ویژه هفته وحدت و دفاع مقدس به‌ویژه غزه خاستگاه امت اسلامی در جنوب استان، اجرای سرود خیابانی در هفته وحدت و در محل نماز جمعه گراش، اهدای هدایای ارزنده با نام‌ و القاب مبارک پیامبر و امام صادق(ع)، مسابقه مکتوب با موضوع وحدت عامل انسجام امت اسلامی، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند، شب شعر پیامبر اعظم(ص) با حضور شعرای آئینی جنوب استان و میهمانانی از هرمزگان در گراش از دیگر برنامه‌هایی بود که ملک‌مکان از آن‌ها نام برد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: علاوه بر این‌ها توزیع  بسته فرهنگی، توزیع بسته‌های معیشتی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، برپایی مسابقه دوستانه مینی فوتبال میانسالان در صبح جمعه در پارک نارنج گراش، راه‌اندازی جلسات خانگی و محله‌ای در هفته وحدت، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان در هفته وحدت و غبارروبی گلزار شهدای جنوب استان از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha