• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062414608
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبرداد:

جذب ۱۴۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش قم/ حدود پنج هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نکردند

جذب ۱۴۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش قم/ حدود پنج هزار دانش‌آموز ثبت‌نام نکردند

ایسنا/قم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش استان قم می‌شود.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در سال تحصیلی جدید میزبان ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و ۶۳۳ مدرسه دولتی، غیردولتی و پیش‌دبستانی هستیم که ۱۷۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

وی با اشاره به این‌که آموزش‌ و پرورش قم ۱۵ هزار پرسنل دارد، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری آزمون ماده ۲۸، امیدواریم در ابتدای سال جاری تحصیلی از ظرفیت نیروهای جدید بهره‌مند شویم.

رحیمی عنوان کرد: نگرانی ما برای شروع سال تحصیلی جدید متوجه سرویس دانش آموزی است؛ علی رغم اینکه به دلیل تغییرات آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی، آموزش و پرورش مسئولیتی در این حوزه ندارد اما در حوزه اطلاع رسانی به والدین فعالیت کردیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی در سال تحصیلی، تصریح کرد: اگر هر سال ۲۴ مدرسه در قم احداث شود، صرفا پاسخگوی دانش‌آموزان جدید خواهد بود.

رحیمی ریشه اصلی کمبود فضای آموزشی را عدم تامین اعتبارات کافی و نقص در قوانین زیرساختی دانست و گفت: در تلاش هستیم‌ در قانون بودجه ۱۴۰۴ ردیف مستقل اعتباراتی برای استان‌های کمتر برخوردار در فضاهای آموزشی، اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تقریبا ۵۰ درصد مدارس خیرساز است، تاکید کرد: در سنوات قبل ۵۰ کلاس نوساز تحویل آموزش‌وپرورش می‌شد اما این تعداد در سال تحصیلی جدید به ۲۴۰ کلاس درس رسید که رشد قابل توجهی ‌بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه از ۱۲۰ ملیت اتباع در استان قم حضور دارند، افزود: ۵ مدرسه در استان قم با کمک مجامع بین المللی احداث شده است.

رحیمی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته آموزش و پرورش ۲۰۵ هزار معلم را در سطح کشور استخدام کرده است، اضافه کرد: امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش استان قم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا اول مهرماه امسال حدود یک هزار بازنشسته خواهیم داشت، گفت: هیچگاه نیروی انسانی آموزش و پرورش با نیاز موجود آن برابری ندارد، بنابراین همواره بخشی از نیروی خود را از طریق فعالیت‌های اضافه بر ساعات معلمان موجود خود تامین می‌کند؛ امسال نیز بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز ما از همین طریق تامین می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم توانمند سازی نیروی انسانی را مورد توجه قرارداد و گفت: دستور العمل مسیر رشد معلمی تدوین و ابلاغ شده است؛ امسال را سال توانمندسازی معلمان نامگذاری کردیم، در تابستان دوره‌های آموزشی برای معلمان برگزار شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن این دانش‌آموزان به فرآیند تحصیل است، تصریح کرد: شیوع کرونا در کل دنیا به پدیده ترک تحصیل دانش آموزان دامن زد، در همین راستا سال گذشته طرح شهید محمودوند را با هدف بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس اجرا کردیم و اجرای این طرح امسال نیز تداوم خواهد داشت.

رحیمی در پایان با بیان اینکه هنوز در حدود پنج هزار دانش‌آموز یعنی کمتر از ۲ درصد کل دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: حدود ۸۰ درصد ابلاغ‌ها در خصوص کلاس‌بندی و ثبت‌نام کتاب انجام شده است، لذا تاخیر در ثبت نام دانش‌آموزان و عدم ثبت سفارش کتب درسی مشکلاتی را برای خانواده‌ها و مجموعه آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا؛ ۲۷ شهریورماه مانور مدارس در مقطع ابتدایی و ۲۸ شهریورماه برای مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها در استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha