• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062414570
  • خبرنگار : 50975

تایید ۲۰ شرکت در شهرکرد برای سرویس مدارس دانش‌آموزان

تایید ۲۰ شرکت در شهرکرد برای سرویس مدارس دانش‌آموزان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: اولیا با شرکت سرویس مدارس قرارداد منعقد می‌کنند و مسئولان مدرسه حق انعقاد قرارداد با شرکت‌ها را ندارند که در شهرکرد ۲۰ شرکت از سوی شهرداری تائید شده‌ و می‌توان با انتخاب یکی از شرکت‌ها سرویس مدرسه را انتخاب کرد.

فضل‌الله بهمنی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر خانواده‌ای نحوه رفت و آمد فرزندشان به مدرسه است، اظهار کرد: به استناد مصوبه هیئت وزیران، متولی سرویس مدارس به شورای ترافیک واگذار شده است و سازمان حمل و نقل شهری در شهرها شهرداری و در روستاها دهیاری‌ها متولی سرویس مدارس هستند و آموزش و پرورش وظیفه اطلاع رسانی را برعهده دارد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سامانه «سپند» سامانه‌ای است که والدین با ثبت‌نام رایگان در آن می‌توانند از انواع خدمات ارائه شده برای حمل و نقل دانش‌آموزان استفاده کنند، در این سامانه می‌توان از مکان دقیق دانش‌آموز مطلع شد و در صورت لزوم برای راننده پیام فرستاد.

بهمنی بیان کرد: اولیا باید در سامانه فعال سپند ثبت‌نام کرده و با ثبت مشخصات ولی دانش‌آموز،مشخصات فرزندان و انجام و ثبت آدرس محل سکونت و آدرس مدرسه براساس کروکی تایید درخواست خود را ثبت کنند.

۲۰ شرکت برای سرویس مدارس از سوی شهرداری شهرکرد تایید شده‌ است

وی ادامه داد: در شهرکرد ۲۰ شرکت از سوی شهرداری تایید شده‌ که می‌توان با انتخاب یکی از شرکت‌ها سرویس مدرسه را انتخاب کرد.

بهمنی در خصوص نحوه قرارداد، گفت: اولیا خود با شرکت قرارداد منعقد می‌کنند و مسئولان مدرسه حق انعقاد قرارداد با شرکت‌ها را ندارند، اولیا با مشاهده قیمت‌ها بر اساس کروکی محل که مشخص است، سرویس را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تهیه سرویس مدارس جایگاه اطلاع‌رسانی را دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان‌ها دسترسی به آمار ثبت‌نامی در سامانه سپند را ندارند که باتوجه به فعال بودن سامانه، نتایج ثبت‌نامی هنوز مشخص نیست و متولی سازمان شهرداری است که به آمار دسترسی دارد.

۷۰۲۶ درخواست در سامانه سپند ثبت شده است

همچنین مهرداد میرزاییان، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اظهار کرد: تاکنون ۷۰۶۲ درخواست در سامانه سپند برای سرویس مدارس دانش‌آموزان توسط والدین ثبت شده است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های مجاز و دارای مجوز سرویس مدارس در شهرکرد ۲۰ شرکت است که ۳۱۰ خودروی سواری و ۳۲ مینی‌بوس تحت نظر این شرکت‌ها برای سرویس مدارس مجوز دریافت کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: در راستای ثبت درخواست دانش‌آموزانی که تاکنون برای سرویس مدارس اقدام نکرده‌اند، سامانه سپند مجدداً فعال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha