• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062414489
  • خبرنگار : 50455

مدیر امور قرآنی اوقاف استان قم خبرداد؛

رقابت ۲۰۰ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قم/ حضور ۳۰ درصدی بانوان در رشته‌های آوایی

رقابت ۲۰۰ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قم/ حضور ۳۰ درصدی بانوان در رشته‌های آوایی

ایسنا/قم مدیر امور قرآنی اوقاف استان قم گفت: ۲۰۰ نفر در بخش آوایی مرحله نهایی استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارند که ۳۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

محمد صالح‌نژاد امروز ۲۴ شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان و حفظ خبرداد و گفت: رشته حفظ شامل ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم است.

وی افزود: زمان برگزاری مسابقات در استان قم از امروز ۲۴ شهریورماه در نظر گرفته شده و تا بیست و هفتم این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) میزبانی این دور از مسابقات را با عنوان «شهدای خدمت» بر عهده دارد، گفت: ثبت نام شرکت‌کنندگان در خردادماه سال جاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی دور استانی ویژه خواهران و برادران طی دو هفته گذشته برگزار شده و مرحله نهایی هم در دو نوبت صبح و عصر و طبق زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و در نوبت صبح در نظر گرفته شده است، گفت: برادران هم از امروز ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه و در نوبت عصر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم به ویژگی‌های این دوره از جمله دو مرحله‌ای بودن آن اشاره کرد و افزود: تنها استان قم است که این مسابقات را به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌کند ضمن اینکه قرار است سیمای مرکز قم بخش‌هایی از مسابقات را به صورت روزانه و مستقیم پخش کند.

وی با اشاره به حضور هیئت داورانی از استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و قم در این مسابقات گفت: این داوران در رشته‌های مختلف صوت و لحن، تجوید و حفظ دارای تخصص و تجربه هستند و ارزیابی و قضاوت اجرا و قرائت شرکت‌کنندگان را بر عهده گرفته‌اند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر در بخش‌های معارفی و آوایی این دوره از مسابقات نام‌نویسی کرده بودند، عنوان کرد: در بخش آوایی، ۲۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۶۰ نفر از آن‌ها را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می‌دهند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: منتخبان این مسابقات به مرحله مقدماتی کشوری راه می‌یابند که نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آذرماه امسال هم قرار است مسابقات مرحله نهایی کشوری به میزبانی تبریز در آذربایجان شرقی برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha