• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062414477
  • خبرنگار : 50532

مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد:

فعالیت ۱۲ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا

فعالیت ۱۲ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی آستارا از فعالیت ۱۲ واحد سردخانه بزرگ نگهداری انواع محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن در این شهرستان مرزی استان گیلان خبر داد.

نورالدین میرزایی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آستارا از دروازه های مهم صادرات محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: بخش مهمی از صادرات کشاورزی ایران از مرزهای آستارا عبور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت مرزی و امکان صادرات کالا به خارج از کشور موجب شکل گیری واحدهای فعال سردخانه، سورتینگ یا بسته بندی محصولات کشاورزی با اشتغالزایی قابل توجه در آستارا شده است، افزود: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در آستارا به لحاظ قابلیت مرزی آن ضروری است و با تعدد مراکز و افزایش رقابت، کیفیت بسته بندی و محصولات صادراتی نیز افزایش خواهد یافت.

فعالیت ۱۲ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ واحد سردخانه نگهداری انواع محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا با ظرفیت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن، گفت: این واحدها فرصتی برای اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خانواده های شهری و روستایی در آستارا فراهم کرده است.

فعالیت ۱۲ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا، تصریح کرد: شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با داشتن گذرگاه های مختلف زمینی، دریایی و ریلی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار بوده و مرزهای آن برای صادرات ملی از جمله محصول کیوی فعال است و قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و همسایگی با کشور جمهوری آذربایجان، آستارا را به نقطه ای پررونق برای بازرگانی خارجی ایران از جمله میوه صادراتی کیوی تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۷ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha