• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062314403
  • خبرنگار : 71475

نشست مادرید درباره غزه؛ فراخوان برای پایان جنگ و جدول زمانی برای راهکار دو دولتی

نشست مادرید درباره غزه؛ فراخوان برای پایان جنگ و جدول زمانی برای راهکار دو دولتی

شرکت‌کنندگان در نشست کمیته وزارتی مشترک عربی و اسلامی که در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار شد، پایان دادن به جنگ غزه و ایجاد جدول زمانی برای اجرای راه‌حل دو دولتی را، خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، اسپانیا امروز (جمعه، ۲۳ شهریور) میزبان نشستی عالی‌رتبه‌ با مشارکت برخی از کشورهای اسلامی و اروپایی جهت بررسی راه‌های پایان دادن به درگیری‌های دایر در نوار غزه بود.

در این نشست، وزرای خارجه اسپانیا، نروژ و اسلوونی، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و اعضای گروه تماس عربی و اسلامی درباره غزه که شامل مصر، عربستان، قطر، اردن، اندونزی، نیجریه و ترکیه می‌شود، مشارکت داشتند.

«خوزه مانوئل آلبارز»، وزیر امور خارجه اسپانیا طی سخنرانی در نشست مادرید، اظهار داشت: ما تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینانی که در کرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند، اعمال کرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) عنصر اساسی در امدادرسانی و بازسازی نوار غزه است.

او گفت ما برای حمایت از قطر، مصر و آمریکا به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها، یکپارچه‌ایم. 

وزیر خارجه اسپانیا همچنین بر لزوم پایان یافتن فوری جنگ غزه تاکید کرد و گفت، دلیلی برای کارشکنی به منظور تمدید رنج میلیون‌ها غیرنظامی بی‌گناه وجود ندارد. 

او ادامه داد: گام‌هایی که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین برداشته شده، مهم اما ناکافی است.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین به خبرنگاران گفت: ما به منظور تلاش‌های بیشتر برای پایان دادن به جنگ غزه و ایجاد برون‌رفت از گرداب خشونت بی‌پایان میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، گرد هم می‌آییم. مسیر روشن است، اجرای راه‌حل دولتی تنها راه‌حل است.

وزیر خارجه اسپانیا گفت، آمادگی آشکاری میان شرکت‌کنندگان که شامل رژیم صهیونیستی نمی‌شود، برای انتقال از مرحله سخن به عمل و حرکت به سمت جدول زمانی روشن به‌منظور اجرای راه‌حل دولتی وجود دارد که از پیوستن فلسطین به سازمان ملل آغاز می‌شود.
او گفت، از رژیم صهیونیستی دعوت به عمل نیامده است زیرا بخشی از گروه تماس نیست.

وزیر خارجه اسپانیا از جامعه بین‌المللی خواستار تعیین جدول زمانی روشن برای اجرای راه‌حل دو دولتی به‌منظور پایان دادن به درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

اسپانیا، نروژ و ایرلند ۲۸ ماه مه سال‌جاری میلادی، تشکیل کشور یکپارچه فلسطین که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره شود و شامل نوار غزه و کرانه باختری با پایتختی قدس شرقی باشد را، به رسمیت شناختند و بدین ترتیب تعداد کشورهای عضو سازمان ملل که تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، به ۱۴۶ کشور از مجموع ۱۹۳ کشور رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha