• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062314382
  • خبرنگار : 71475

اذعان کابینه نتانیاهو به تداوم حاکمیت حماس و مقاومت سرسختانه در غزه 

اذعان کابینه نتانیاهو به تداوم حاکمیت حماس و مقاومت سرسختانه در غزه 

روزنامه عبری نوشت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دادگاه عالی اطلاع داده که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) همچنان در غزه از حاکمیت برخوردار است و ارتش اشغالگر در نوار غزه با مقاومت سرسختانه‌ای روبروست.

به گزارش ایسنا، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلساتی که دادگاه عالی برای بررسی دادخواست ارائه شده از سوی برخی سازمان‌ها به دلیل وضعیت بشردوستانه در غزه و نحوه توزیع کمک‌ها در این باریکه برگزار کرده بود پاسخ خود را ارائه کرد.

کابینه صهیونیستی در پاسخ خود گفت اسرائیل کنترل موثری بر نوار غزه ندارد و حضور ارتش در غزه محدود است، به‌گونه‌ای که امکان کنترل و احیای اختیارات حکمرانی را نمی‌دهد.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حماس همچنان می‌تواند اختیارات حکمرانی در نوار غزه را داشته باشد و ارتش اشغالگر همچنان در نوار غزه چه در روی زمین و چه در زیر آن با مقاومت مسلحانه مواجه است.

کابینه رژیم اسرائیل افزود: در چهارچوب فعالیت عملیاتی، نظامیان ارتش اسرائیل تا به امروز با مقاومت مسلحانه‌ای از سوی نیروهای دشمن در زیر زمین و روی آن مواجه بوده‌اند که شامل کار گذاشتن مواد منفجره، شلیک موشک ضد تانک، شلیک گلوله توسط تک تیرانداز و تلاش برای کشاندن نیروهای اسرائیلی به منازل بمب‌گذاری شده و غیره می‌شود.

کابینه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، حماس به مناطقی که ارتش رژیم اسرائیل از آنها عقب‌نشینی کرده بازگشته و در آنجا تلاش می‌کند توان خود را بازسازی و احیا کند.

قضات دیوان عالی چندین جلسه در ماه‌های گذشته برای بررسی دادخواست ارائه شده از سوی برخی سازمان‌ها برگزار کردند. به نوشته یدیعوت آحارونوت، قضات به صورت دوره‌ای گزارش‌های جدیدی را درباره اوضاع غزه دریافت می‌کنند. اما هنوز درباره سرنوشت این دادخواست تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha