• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062314364
  • خبرنگار : 50184

آغاز مسابقات بین المللی «شطرنج» در کرمانشاه

آغاز مسابقات بین المللی «شطرنج» در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه سومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام تاق‌بستان» با حضور ۴۰۰ شطرنج‌باز داخلی و خارجی در کرمانشاه آغاز شد.

داریوش کرمی رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه امروز(۲۳ شهریور) در مراسم افتتاحیه این مسابقات در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه، با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج «جام تاق‌بستان» در کرمانشاه، اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۴۰۰ شطرنج‌باز از ۳۰ استان و ۱۰ کشور خارجی برگزار می‌شود. 

وی افزود: حدود ۳۰ شطرنج باز از کشورهای ارمنستان، آذربایجان، عراق، بلژیک، دانمارک، افغانستان و ...  در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. 

رئیس هیات شطرنج کرمانشاه اضافه کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات از امروز (23 شهریور) تا ۳۰ شهریورماه به مدت هشت روز در یازده دور به روش سوئیسی باهم رقابت خواهند کرد. 

وی خاطرنشان کرد: مسابقات در سه جدول اصلی شامل ریتینگ بالای ۱۹۰۰ (استادی)، ریتینگ زیر ۱۹۰۰، زیر ۱۴ سال و یک جدول ویژه با عنوان جدول برق آسا (بلیتس) برگزار خواهد شد. 

به گفته این مسئول، ۴۵۵ میلیون تومان جایزه نقدی برای نفرات برتر این مسابقات در نظر گرفته شده است. 

رئیس هیات شطرنج استان به برگزاری سه دوره این مسابقات در کرمانشاه و ثبت آن در تقویم فدراسیون شطرنج کشور اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا برگزاری این مسابقات در سال‌های آتی نیز تداوم پیدا کند تا بتوانیم آن را در تقویم فدراسیون جهانی نیز ثبت کنیم. 

آغاز مسابقات بین المللی «شطرنج» در کرمانشاه

کرمانشاه امسال میزبان چند رویداد بین‌المللی ورزشی می‌شود

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بالای ورزش کرمانشاه، اظهار کرد: باتوجه به استعدادها و پتانسیل‌های بسیار و زیرساخت‌های مناسبی که در ورزش کرمانشاه وجود دارد، می‌توانیم میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی مختلفی را برعهده بگیریم. 

وی افزود: در همین راستا از هیات‌هایی که بخواهند میزبانی رویدادهای ملی و بیت المللی را برعهده بگیرند، حمایت‌های معنوی، اعتباری و زیرساختی خواهیم داشت. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: از ابتدای امسال به هیات‌هایی که ظرفیت میزبانی مسابقات را داشته‌اند اعلام کردیم که تقویم ورزشی خود را به ما ارائه بدهند که چند هیات برنامه خود را ارائه داده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از این هیات‌ها، هیات شطرنج بود که امروز شاهد میزبانی مسابقات بین المللی توسط این هیات هستیم. 

به گفته این مسئول، هیات‌های ووشو، کونگ‌فو، بسکتبال و تیراندازی نیز پیگیر برگزاری مسابقات بین المللی هستند. 

آغاز مسابقات بین المللی «شطرنج» در کرمانشاه

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha