• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062314307
  • خبرنگار : 50672

حجت الاسلام ماندگاری پاسخ داد

مسیر رسیدن به ظهور چیست؟

مسیر رسیدن به ظهور چیست؟

ایسنا/گلستان کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ظهور باید مسیر مشخصی را طی کرد، گفت: این مسیر از مراحل عهد، عقد و بیعت تشکیل شده است

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری  ظهر امروز در جمع نمازگزاران گرگان ضمن عرض تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)  اظهار کرد: برای نزدیک شدن به ظهور آقا امام زمان (عج) و رهایی از دام پهن شده گناهان باید در سه مرحله عهد، عقد و بیعت رشد کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از این مراحل لازم و ملزوم یکدیگر هستند به معانی عهد، عقد و بیعت اشاره کرد و افزود: عهد به معنای هم کلامی است مثال ساده و عینی آن لبیک یا حسینی است که بر سر زبان تمام مسلمانان نقش می‌گیرد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه عهد به تنهایی لازم است اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: مرحله همکلامی در صورتی اثرگذار است که تنها به صورت حرف باقی نمانده و با عمل آمیخته شود.

حجت الاسلام ماندگاری عقد را مرحله دوم رسیدن به ظهور امام عصر(عج) برشمرد و گفت: مرحله عقد را می‌توان به عنوان مرحله امتحان سخت نام‌گذاری کرد که به معنای همرنگی و همراهی است.

وی اربعین را مثال ساده همرنگی و همراهی مردم با امام حسین(ع) و امام زمان خود دانست و ادامه داد: خدا، اهل بیت(ع) و اولیا خدا هرکدام به رنگ انصاف، عفت و خدمت در آمده‌اند که مسلمانان نیز می‌توانند همرنگ آنان شوند.

کارشناس مذهبی هر یک از این مراحل را امتحانی برای رسیدن به ظهور برشمرد و ادامه داد: عهد مرحله عمل و اطاعت است که با پایان آن به فینال مراحل و امتحان نهایی منتظران ظهور یعنی بیعت می‌رسیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه بیعت به معنای معامله است، تصریح کرد: باید برای رسیدن به ظهور امام عصر(عج) و طی کردن مسیر کمال با خدا و اولیا خدا معامله کرد.

وی انجام سه امر مهم اعتماد به خدا، بندگی خدا و خدمت به خلق را از معاملات مهم با خدا دانست و گفت: همه این موارد لازمه رسیدن به ظهور و بهره بردن از وجود متعالی امام زمان (عج) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha