• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062314296
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان:

جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند

جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند و اگر ما شوکت اسلام را می‌خواهیم باید این وحدت را حفظ و تقویت کنیم و از همه ظرفیت‌ها در این جهت استفاده کنیم.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه زاهدان گفت: شهادت چند تن از مرزبانان غیور استان در روز گذشته را تسلیت گفت و عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال دعاهای امام سجاد(ع) در حق مرزداران و مرزبانان را مستجاب نماید و به ما توفیق انجام وظیفه در برابر آن‌ها را عنایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی به فرمان خداوند و بر محوریت پیامبر اکرم(ص) می‌باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: ماه محرم و صفر و ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) به پایان رسید و بنده از همه عزاداران و کسانی که در برگزاری مراسمات ایام محرم و صفر اقدام داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طبق گزارش دریافت شده امسال مراسمات عزاداری در منطقه سیستان بسیار با شکوه برگزار شده آن هم با وجود گرمای هوا، طوفان، قطعی آب و برق که زندگی را برای مردم سخت کرده اما با این وجود مردم عزاداری را ترک نکردند و این جای تشکر ویژه دارد و در جنوب استان و مرز میرجاوه و ریمدان حضور افراد از نقاط مختلف کشور و شیعه و اهل سنت استان حضور داشتند و پای کار میزبانی زائران بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت‌الله محامی گفت: ماه ربیع شروع شده و ماه سرور است و مناسبت‌های مختلف در پیش داریم و در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) هستیم و مشهور اهل سنت و جمعی از علمای امامیه معتقدند که میلاد پیانبر تکرم(ص) در دوازدهم ربیع صورت گرفته است و البته مشهور امامیه و برخی از علمای اهل سنت این واقعه را در هفدهم ربیع دانستند و به همین مناسبت این فاصله را تحت عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند و بنده این مناسبت‌ها را خدمت همه شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وحدت امت اسلامی یکی از راهبردی‌ترین راهبردهایی است که خداوند متعال بر آن تاکید داشته و پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و سایر ائمه(ع) همان مسیر را طی کردند.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: تلاش دشمنان را در طول تاریخ جهت خدشه وارد کردن به وحدت در می‌یابیم و به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد درگیری هستند و در عصر خودمان مصادیق کار را می‌بینیم و نشان دهنده اهمیت این نکته در پیشرفت ماست.

وی گفت: همه باید هوشیار باشیم و حرف زدن و عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که وحدت امت اسلامی را تضعیف کند و این بهانه‌های تضعیف تنها بحث مذهب و شیعه و سنی نیست گاهی بهانه قومیت و گاهی بهانه حزب و جناح‌های سیاسی است و شیطان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند و هر قوم و مذهبی باید با یکدیگر متحد و منسجم باشند و آمار بالای درگیری‌های طایفه‌ای، قتل گروگانگیری و درگیری در استان ما شایسته امت محمدی نیست و هر کسی جایگاهی دارد و موقعیت سخن گفتن دارد باید به گونه‌ای حرف بزند تا دل‌ها به هم نزدیک شود و دوستی و محبت و مودت را در جامعه تقویت کند نه اینکه به گونه‌ای حرف بزند تا دل جوان ما نسبت به گروه، قوم و مذهب، حزب، جناح و فکر دیگر بد بین شود که نتیجه این بد بینی عامل خشونت درگیری و ترور خواهد بود و دود آن در چشم مردم ما خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha