• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062314240
  • خبرنگار : 50123

امام جمعه موقت شهرکرد:

عمق جنایت‌های فعلی اسرائیل قابل قیاس با اتفاقات گذشته نیست

عمق جنایت‌های فعلی اسرائیل قابل قیاس با اتفاقات گذشته نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اتفاقات و جنایاتی که اسرائیلی‌ها انجام می‌دادند قابل مقایسه با اتفاقات کنونی، قتل‌عام‌ها و تجاوزها در فلسطین و منطقه غزه نیست، به طور کلی عمق جنایت‌های فعلی اسرائیلی‌ها کاملا مشهود و قابل قیاس با اتفاقات گذشته نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امروز ۲۳ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به اینکه امروز یادآور دو اتفاق خونین و تاسف‌برانگیز است، اظهار کرد: در سال ۱۹۸۲ قتل عامی صورت گرفت و حدود ۳۵۰۰ نفر کشته شدند که در این حادثه صهیونیست‌ها مقصر شناخته شدند، گرچه اختلاف میان دو گروه رقیب بود اما دست اسرائیلی‌ها در کار بود.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: واقعه دیگر سپتامبر سیاه بود که در این واقعه عده‌ زیادی از فلسطینی‌ها قتل‌عام شدند، گرچه آن اتفاقات و جنایاتی که اسرائیلی‌ها انجام می‌دادند قابل مقایسه با اتفاقات کنونی، قتل‌عام‌ها و تجاوزها در فلسطین و منطقه غزه نیست، به طور کلی عمق جنایت‌های فعلی اسرائیلی‌ها کاملا مشهود و قابل قیاس با اتفاقات گذشته نیست.

وی ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، بیان کرد:  بسیاری از اتفاقات که به واسطه دشمنان اسلام ایجاد می‌شد شیعیان را مقصر می‌دانستند، کما اینکه بمب‌گذاری‌هایی که در عراق اتفاق می‌افتاد و عده‌ای جان خود را از دست می‌دادند، بیان می‌شد که شیعیان به خلفا توهین می‌کنند و مستوجب مرگ هستند.

فاطمی تاکید کرد: به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند باید با جهان اسلام و شیعیان وحدت داشته باشیم، یعنی قرار شد توهین و دشمنی صورت نگیرد و هرکدام از مسلمانان و شیعیان اعتقادات خاص خود را داشته باشند و در راستای حفظ آن تلاش کنند، به همین دلیل از دشمنان اهل‌بیت پیامبر بیزاری می‌جوییم و سر سازگاری نداریم، زمانی که صحبت از وحدت می‌شود به معنای دوری از دشمنی، بی احترامی ‌و بدخواهی است.

امام جمعه موقت شهرکرد ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص)، گفت: لازم است از وجود مقدس پیامبر عظیم الشان یعنی اول شخص عالم امکان استفاده کنیم، در حقیقت یکی از راه‌های استفاده از وجود پیامبر اکرم(ص)، الگوگیری و پیروی از سبک زندگی ایشان است، کما اینکه در قرآن توصیه‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

فاطمی تاکید کرد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) در میان مردم ظهور کردند اختلاف، نفاق، درگیری، کینه، جهل و ... رواج داشت که تلاش کردند خوش‌بینی را رواج و سوء ظن را از میان بردارند، همچنین تلاش‌های پیامبر اکرم(ص ) در راستای احساس مسئولیت و ترویج روحیه وفاداری و حق‌شناسی نسبت به یکدیگر بود، البته ایجاد عقد اخوت بین مسلمانان از جمله موارد تاثیرگذاری بود که پیامبر تلاش کردند و به نتیجه مطلوب منجر شد.

فاطمی تاکید کرد: همه کارهایی که پیامبر برای آن‌ها تلاش و مردم را به انجام آن‌ها واردار کردند به صورت سمعی و بصری انجام شد، در حقیقت می‌توان گفت آنچه پیامبر عظیم الشان(ص) باتوجه به سیره و اخلاق خود انجام دادند این بود که مردم را به کار، تلاش و فعالیت وادار می‌کردند.

امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: همواره اسلام بر سر سفره پیامبر(ص) نشسته و افراد شایسته و لایق در جامعه اسلامی وجود دارند که اکنون نیز از معارف پیامبر بهره‌مند می‌شوند.

فاطمی در پایان با اشاره به سالروز درگذشت شهریار و نامگذاری آن به نام روز شعر و ادب فارسی، خاطرنشان کرد: همواره زبان شعر در تاریخ ایران، حماسه‌سازی‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها نقش مهمی داشته است، حتی اولیای الهی نیز از شعر استفاده می‌کردند و این امر موجب می‌شد ملت ایران در برابر ارزش‌ها و حق و حقیقت تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha