• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403062314236
  • خبرنگار : 71967

اذیت و آزار حامیان فلسطین در دانشگاه اموری ‏

اذیت و آزار حامیان فلسطین در دانشگاه اموری ‏

تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه اموری در ایالت آتلانتا آمریکا مورد هدف گروهی خارج از دانشگاه ‏قرار گرفته‌اند. ‏

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این گروه با انتشار بروشورهایی نام ۱۴ نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه را منتشر و آنها را به عنوان ضد اسرائیلی معرفی کرد. در این بروشور، عکس‌های این افراد همچون مجرمان دستگیر شده منتشر شده بود.

گفته می‌شود یک گروه محافظه‌کار پشت این حرکت قرار دارد. آنها با این حرکت، دانشجویان و اساتیدی را هدف قرار داند که درتظاهرات ماه آوریل در محوطه دانشگاه علیه حملات اسرائیل در فلسطین حضور داشتند. این اقدام از آن جهت جنجالی است که پرونده ۲۸ نفر از آن دانشجویان معترض هنوز حل و فصل نشده است. تاکنون تلاش چند مدیر دانشگاه برای وادار کردن دادستان به تبرئه این افراد موفقیت‌آمیز نبوده و انتشار چنین بروشورهایی می‌تواند به ضرر آنها باشد.

آنطور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، این بروشورها چند روز پیش و همزمان با شروع مجدد کلاس‌ها توزیع شد. بر همین اساس، چند عضو هیات علمی و تعدادی از دانشجویان که از اعتراضات سال گذشته حمایت کردند، نگران امنیت خود هستند. این گروه محافظه‌کار در گذشته نیز دست به چنین کارهایی زده بود که باعث ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه شد.

یکی از دانشجویان که در اعتراضات ماه آوریل توسط نیروهای امنیتی دستیگر شد، می‌گوید که انتشار این بروشورها باعث شده تا از حضور در محوطه دانشگاه احساس ترس و دلهره داشته باشد. امیل کیمی، استاد مطالعات بومی آمریکا در دانشگاه اموری، از دیگر افرادی است که هدف این آزار و اذیت قرار گرفته است. او که با دیدن عکس‌هایش در این بروشورها احساس سردرگمی و ناراحتی کرده، منتظر است تا ببیند دانشگاه چه واکنشی به این مساله خواهد داشت.

این اتفاقات در حالی است که دانشجویان و گروه‌های حامی فلسطین به دنبال برگزاری دور تازه اعتراضات در این دانشگاه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید هستند. آنها می‌گویند که چنین کارهایی در جهت ترساندن دانشجویان معترض و آسیب رساندن به آنها است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha