• جمعه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403062314164
  • خبرنگار : 50589

هفته چهارم و طلسم بزرگان!

هفته چهارم و طلسم بزرگان!

هفته چهارم لیگ ‌برتر فوتبال از امروز (جمعه) آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، لیگ‌ برتر فوتبال ایران پس از دو هفته وقفه از امروز (جمعه) با سه دیدار از سر گرفته می‌شود. لیگ بیست‌وچهارم در حالی به ایستگاه چهارم رسیده است که ایرادهای ریز و درشت VAR و خانه‌به‌دوشی برخی تیم‌ها به قوت خود باقی است.

در ادامه به بررسی بازی‌های روز اول هفته چهارم پرداخته‌ایم:

شمس‌آذر قزوین - استقلال خوزستان

ساعت ۱۸:۴۵

ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

شمس‌آذر در سودای کسب اولین بردش در فصل جدید است. قزوینی‌ها در زمره تیم‌هایی قرار دارند که فصل را خوب شروع نکرده‌اند. دو شکست و یک تساوی حاصل کار شاگردان دقیقی در سه هفته ابتدایی بوده است و آنها تنها یک امتیاز را اندوخته دارند و این هفته برای کسب اولین پیروزی‌شان در فصل جاری پا به میدان می‌گذارند.

با آنکه عواید حاصل از دو دیدار ابتدایی استقلال خوزستان تنها یک امتیاز بود اما شاگردان میودراگ بوژوویچ در واپسین دیدارشان قبل از فیفادی استقلال را مغلوب کردند و در پی ادامه روند ایده‌آل‌شان هستند.

دو تیم تاکنون دو بار در لیگ برتر مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که هر دو مسابقه با تساوی همراه بوده است.

وضعیت جدول: شمس‌آذر با یک امتیاز سیزدهم است و استقلال خوزستان با چهار امتیاز در رتبه نهم قرار دارد.

سپاهان - ملوان

ساعت: ۱۸:۴۵

ورزشگاه فولادشهر

سپاهان و ملوان نبرد بالانشینان هفته چهارم لیگ ‌برتر را برگزار می‌کنند. اصفهانی‌ها با کسب امتیازات صددرصدی مقتدرانه با تکیه بر صدر راهی تعطیلات فیفادی شدند و حالا قبل از اولین تقابل آسیایی‌شان باید از ملوان پذیرایی کنند.

در سمت مقابل شاگردان مازیار زارع هم شرایط خوبی در این سه هفته داشته‌اند. آنها با کسب دو برد و یک مساوی شرایط مشابهی با تراکتور دارند و باید دید نخستین باخت سپاهان در فصل جاری را رقم خواهند زد یا نه.

نکته جالب اینکه آخرین برد لیگ‌ برتری سپاهان مقابل ملوان در اصفهان به چیزی حدود یازده سال قبل برمی‌گردد؛ جایی که تیم تحت هدایت زلاتکو کرانچار فقید سه بر یک انزلی‌چی‌ها را مغلوب کرد. احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی و احمد جمشیدیان گل‌های طلایی‌پوشان را در آن بازی به ثمر رساندند و تک گل ملوان توسط محمد حیدری وارد دروازه سپاهان شد.

ملوان پس از این شکست هیچگاه در اصفهان مقابل سپاهان بازنده نبوده است و باید دید آیا موفق به حفظ این رکورد خواهد شد یا نه.

وضعیت در جدول: سپاهان با ۹ امتیاز در صدر قرار دارد و ملوان با ۷ امتیاز سوم است.

تراکتور - ذوب‌آهن

ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

تراکتور در هر دو دیدار رفت و برگشت فصل گذشته مقابل ذوب‌آهن بازنده بوده است. تراکتوری‌ها با کسب هفت امتیاز از ۹ امتیاز ممکن در سه هفته ابتدایی لیگ ‌برتر خود را در جمع بالانشینان قرار داده‌اند. شاگردان اسکوچیچ امیدوارند با غلبه بر ذوب‌آهن جایگاهشان در زمره بالانشینان را حفظ کنند. از طرفی پیروزی‌ در این بازی تاثیر ویژه‌ای بر انگیزه تی‌تی‌ها در اولین بازی آسیایی خود در هفته آینده مقابل الوکره قطر خواهد داشت.

در سمت مقابل ذوب‌آهن هر سه دیدار ابتدایی خود در فصل جدید را با تساوی به پایان برده است. گاندوها که هر دو دیدار رفت و برگشت فصل گذشته مقابل تراکتور را با برد پشت سر گذاشته‌اند، سزاوارانه به دنبال سومین برد متوالی لیگ‌ برتری خود مقابل قرمزپوشانند.

دو تیم ۳۶ بار در لیگ‌ برتر به مصاف هم رفته‌اند که ۱۳ برد از آن تراکتور بوده و ۱۰ پیروزی‌ سهم ذوب‌آهن. ۱۳ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آخرین پیروزی لیگ‌ برتری تراکتور مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به چیزی حدود ۱۷۰۴ روز و یا به عبارتی نزدیک به پنج سال قبل برمی‌گردد؛ جایی که قرمزپوشان، ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ در جریان دیدار برگشت لیگ نوزدهم، دو بر یک سبزپوشان اصفهانی را شکست داده‌اند. عکاشه حمزاوی و ساسان انصاری در آن دیدار برای تراکتور گلزنی کردند و تک گل مهمان توسط هادی محمدی به ثمر رسید.

البته دیدار خانگی تراکتور در جریان دور برگشت لیگ بیستم برابر ذوب‌آهن نیز به لطف تک گل محمد عباس‌زاده به برتری تی‌تی‌ها منجر شد؛ تقابلی که میزبان آن ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز بود.

حالا باید دید آیا تراکتوری‌ها روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام (ره)، موفق به شکستن این رکورد منفی و ۱۷۰۰ روزه خود مقابل ذوب‌آهن خواهند شد یا نه.

وضعیت در جدول: تراکتور با هفت امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و ذوب‌آهن با سه امتیاز، تیم یازدهم جدول است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha