• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062213817
  • منبع : نمایندگی مازندران

اخبار انتظامی مازندران

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی تا خاموش شدن ماینرها در مازندران

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی تا خاموش شدن ماینرها در مازندران

ایسنا/مازندران رییس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با وعده پیدا کردن کار از شهروندان به مبلغ ۳میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود،خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این پرونده بیان کرد: ماموران پلیس فتا در پی دریافت چند فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان، با راه اندازی پیج در پیام رسان های داخلی و خارجی با وعده پیدا کردن کار و درآمد در منزل در قبال دریافت مبلغی قابل توجهی وجه، بررسی موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی متهم توسط ماموران پلیس فتا در یکی از روستاهای شهرستان بابل خبر داد و افزود: ماموران پلیس فتا پس از هماهنگی متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی گوشی و سیم کار و کارتهای عابر که از آنها برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می شد، را کشف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، رییس پلیس فتای مازندران تصریح کرد: متهم پس از اعتراف به کلاهبرداری ۳میلیارد ریالی از شهروندان با تنشکیل پرونده و بدستور مرجع قضایی به زندان معرفی شد.

ماینرهای میلیاردی که خاموش شدند

فرمانده انتظامی ساری از کشف ۴۲ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عبداله حسن زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران  پایگاه امنیت اقتصادی ساری با کار اطلاعاتی از فعالیت یک سوداگر حرفه ای در این زمینه که اقدام به راه‌اندازی غیرقانونی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی کرده بود، مطلع شدند .

وی افزود: ماموران پایگاه امنیت اقتصادی ساری با هماهنگی قضائی از محل مورد نظر بازدید و تعداد ۴۲ دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ساری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فراجا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با پلیس ضروری است.

دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای موادمخدر در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف بیش از یک کیلو و ۵۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین پس از دستگیری یک سوداگر مرگ خبرداد.

سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر افزود: در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با  مواد مخدر شهرستان بابل مبنی بر فعالیت یکی از توزیع کنندگان حرفه ای مواد مخدر در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی مخفیگاه این قاچاقچی حرفه ای خبر داد و افزود : ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در اقدامی ضربتی و عملیات غافلگیرانه در بازرسی از منزل مسکونی متهم یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و۱۱۰گرم هروئین را کشف و این سوداگر مرگ را دستگیر کردند.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و شهروندان هرگونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان منازل در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری باند ۵ نفره سرقت از منزل توسط پلیس آگاهی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل در شهرستان چالوس موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده  انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق شدند اعضای یک باند ۵ نفره  را در این ارتباط شناسایی کنند.

سرهنگ سلیمانی افزود: متهمان در اقدامی عملیاتی توسط پلیس آگاهی دستگیر و از مخفیگاه آنان اموال سرقتی شامل ۲ دستگاه تلویزیون ،۴ تخته فرش ،لوازم آشپزخانه ،یک دستگاه پمپ باد و... را کشف کردند.  

وی در ادامه گفت: ۵ متهم ، شامل۳ سارق و ۲ مالخر با اعتراف به یک فقره سرقت از منزل پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

سرهنگ سلیمانی در ادامه افزود: شهروندان در صورت مشاهده رفت وآمدهای مشکوک طی شبانه روز ، موضوع رابه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha