• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062113665
  • خبرنگار : 50006

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت توسعه و تجهیز بیشتر بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر

ضرورت توسعه و تجهیز بیشتر بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه و تجهیز بیشتر بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: بیمارستان اهر علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم اهر به بیماران سایر شهرستان‌های منطقه ارسباران و حتی شهرستان‌های استان همجوار نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند که ارتقاء و توسعه این بیمارستان از نیازهای مهم منطقه است.

بیت‌اله عبدالهی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه شهرستان اهر، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های این قشر از جامعه اظهار کرد: حضور بهورزان در مناطق روستایی و محروم باعث توسعه، پیشرفت و ارتقای دانش این مناطق در حوزه بهداشت و درمان است و در این راستا نیز بهورز باید به همه علوم و دانش روز آگاهی کامل داشته باشد. 

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به برخی از مشکلات و دغدغه‌های کادر درمان و بهورزان نیز اشاره کرد و افزود: حل مشکلات این عزیزان علاوه بر جلوگیری از مهاجرت و… باعث رشد در این حوزه خواهد بود. 

وی همچنین از اثرگذارترین موارد برای حل مشکلات در حوزه سلامت و بهداشت روستاها را آموزش مستمر و طولانی مدت برای روستائیان برشمرد و خواستار توجه ویژه بهورزان به این امر شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطالبه‌گری را حق همه مردم برشمرد و از کادر درمان و بهورزان اهر خواست به دور از هر حاشیه‌ای، مطالب و خواسته‌های خود را از طریق نوشتاری، اینترنتی، مقاله و… به اطلاع مسئولان ذی‌ربط برسانند تا نسبت به حل سریع مشکلات آن‌ها اقدام شود. 

وی یکی از معضلات مهم روستاها را نبود شبکه انتقال فاضلاب عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی دولت و عدم حل سریع و انتقال بهداشتی فاضلاب در روستاها تنهاترین راه مقابله با این معضل و بیماری دربین روستائیان آموزشهای مختلف بهداشتی توسط بهورزان است.

وی یکی دیگر از مشکلات روستائیان را در حوزه بهداشت و درمان وجود خانه های بهداشت کوچک عنوان کرد و گفت: امیدواریم به زودی این مشکل نیز حل شود. 

عبدالهی ظرفیت‌های نیروهای انسانی منطقه ارسباران و شهرستان اهر را بسیار بالا برشمرد و افزود: باید با آموزش‌های لازم و به دور از هرگونه بروکراسی اداری از ظرفیت‌های عالی نیروی انسانی این منطقه و شهرستان برای توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، اقتصادی، معدنی، صنعتی و… استفاده کنیم.

وی در ادامه استفاده از پیشکسوتان و بازنشستگان ماهر در عرصه صنعت را برای پیشرفت و توسعه شهرستان اهر و خصوصا حل معضل اشتغال جوانان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با حضور این انسان‌های کاربلد و ماهر در حوزه صنعت، با ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی، اشتغال و… این شهرستان را حل کرد.

وی همچنین با تاکید بر توسعه سریع بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر در آینده نزدیک گفت: خوشبختانه برای ایجاد بیمارستان خصوصی سرمایه‌گذار بخش خصوصی آمادگی خود را نشان داده که پیگیر کارها هستیم و در صورت ایجاد این بیمارستان در آینده نزدیک کمک مهمی برای بیمارستان دولتی را شاهد خواهیم بود. 

ضرورت توسعه و تجهیز بیشتر بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد یک ساله حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ارائه کرد و گفت: در بحث پویش قندخون و فشارخون این شهرستان جزو شهرستان‌های برتر استان آذربایجان شرقی بود که توانست ۸۷ درصد واقعی را در سطح این شهرستان شناسایی کند.

میثم گنجه همچنین به تلاش‌های شبانه‌روزی و موفق کادر درمان در دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرستان اهر در حوزه بهداشت و درمان رو به بحران پیش می‌رود و نیاز است مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات مربوط به این حوزه همکاری جدی نمایند. 

وی در ادامه به برخی مطالبات و دغدغه‌های مالی، معیشتی و… کادر درمان شهرستان اهر نیز اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط به این مسئله شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha