• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062113317
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

باید افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوند

باید افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: باید افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوند تا دست سودجویانی که به روح تعاون اعتقاد ندارند کوتاه شود.

سید فرهاد ناصری نیا چهارشنبه ۲۱ شهریور در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر لرستان با بیان اینکه ۳۱۵ تعاونی با ۹ گرایش در این جشنواره نام نویسی کردند، ادامه داد: با توجه به داوری بر اساس شاخص های کمی و کیفی هشت تعاونی برتر و ۲ تعاونی شایسته تقدیر شدند.

وی با بیان اینکه تعاون، یکی از بخش های تحقق شعار سال است و باید توجه بیشتری به این بخش صورت گیرد، بیان کرد: بر اساس برآورد اتاق تعاون و سایر مراکز دانشگاهی سهم تعاونی‌ها در اشتغال بین ۶ تا ۷ درصد بوده و با ۲۵ درصد هدفگذاری شده، فاصله بسیاری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد ۱۰۰ هزار تعاونی کشور از مجموع ۱۹۸ هزار تعاونی ثبت شده فعال و ایران اولین کشور در ثبت و تشکیل تعاونی در جهان بوده و بعد از آن، آمریکا با ۴۸ هزار و چین با ۴۰ هزار سوم هستند.

ناصری نیا با اذعان به اینکه ایران با این رقم قابل توجه هنوز به هدف پیش بینی شده نرسیده است چراکه باید ماموریت و ارزش های تعاونی باعث انگیزه برای مردم شود، گفت: سیاست مدیریتی فعلی در دنیا به سمت چابک سازی دولت‌ها می رود تا تنها به عنوان ناظر بر قوانین تعاونی ها فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: این مهم به عنوان یکی از الزامات افزایش سهم تعاونی ها در اشتغال محسوب می شود، همچنین حمایت مالی و مشوق بیمه ای در افزایش اشتغال تعاونی ها موثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان‌ ادامه داد: افزایش تعاونی های بانوان، کارآفرین و دانش بنیان، همچنین هدایت قشر و دهک های پایین جامعه به سمت تعاونی، سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا حضور و مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر شود.

وی افزود: وظیفه دولت در تعاون ترویج، توسعه و تشویق مردم برای عضویت و اشتغال در این بخش و پس از آن هم بازرسی، نظارت بر بروکراسی اداری و مشکلات مجامعی است.

این مسئول اظهار کرد: مسئولیت و ماموریت تعاونی‌ها بعد از تشکیل بر عهده خودشان و دولت مسئول رفع معضلات زاییده رفتار اعضای تعاونی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha