• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062113306
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

یکصدهزار سال تاریخ زندگی بشر در موزه جدید مردم‌شناسی فلک‌الافلاک 

یکصدهزار سال تاریخ زندگی بشر در موزه جدید مردم‌شناسی فلک‌الافلاک 

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: موزه جدید مردم شناسی فلک الافلاک با تغییر در رویکرد و محتوا، و همخوانی ساختار موزه با استانداردهای بین المللی با عنوان "یکصد هزار سال تاریخ زندگی بشر" بزودی افتتاح می شود.

عطا حسن پور چهارشنبه ۲۱ شهریور در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این موزه، یکصد هزار سال تاریخ زندگی بشر را از پارینه سنگی تا دوران اسلامی در محل قلعه فلک الافلاک روایت می کند.

او افزود: با توجه به بررسی پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد، این موزه با استفاده از نتایج آخرین و جدیدترین کاوش های باستان شناسی لرستان و غرب کشور در یک نمودار زمانی، طبق گاه نگاری خطی به عنوان بروزترین موزه کشور محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: در این موزه آخرین یافته های باستان شناسی، در ویترین های جدید در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: گرافیک محیطی موزه بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و اجرا شده و نکته مهم اینکه تمام موزه و محتوای علمی آن به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی شده است.

او افزود: در این موزه یک غار پیش از تاریخ به صورت نمادین ساخته شده که در آن؛ بخشی از زندگی انسان پیش از تاریخ از جمله کشف آتش و ساخت ابزار سنگی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به نمایش اشیای منتقل شده از موزه ملی ایران باستان به این موزه نیز اظهار داشت: این اشیا پس از ۸۰ سال به موزه لرستان انتقال داده شده و با افتتاح رسمی موزه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: نمایش تابوت مفرغی محوطه تاریخی چوبتراش پس از ۲۰ سال، جمجمه انسانی تدفین های غار کلماکره پس از ۳۲ سال و جمجمه ۹ هزار ساله مرد دلفانی از قسمت دیگر این موزه منحصر به فرد خواهد بود.

حسن پور گفت: این موزه مورد بازدید ارزیاب یونسکو قرار گرفته و بزودی با افتتاح رسمی آن، علاقمندان و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha