• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062113304
  • منبع : بازار

چند نکته مناسب جهت داشتن دکوراسیون مناسب و اقتصادی

چند نکته مناسب جهت داشتن دکوراسیون مناسب و اقتصادی

برای ایجاد تنوع در فضای منزل، نیازی به هزینه‌های سنگین یا خرید وسایل پرزرق و برق ندارید. برای تنوع بخشیدن به فضای منزل، اولین گام مهم تعیین طرح کلی است که با اندکی خلاقیت و شوق و ذوق، می‌توانید به آن بپردازید.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه طلایی، تغییر دکوراسیون با هزینه کم، کار دشواری نیست و تنها نیاز است که سلیقه خوبی داشته باشید و ترکیب درستی از رنگ‌ها را انتخاب کنید. در اینجا ما به ساده‌ترین روش‌های تغییر دکوراسیون شیک و اقتصادی می‌پردازیم. با امید به اینکه این نکات برای شما مفید باشند.

راهکارهای تغییر دکوراسیون خانه با هزینه پایین

درحقیقت، داشتن یک دکوراسیون زیبا برای منزل همیشه به هزینه‌های سنگین مرتبط نیست و سلیقه شما یکی از عوامل اصلی موفقیت در این زمینه است. شاید اصلا نیازی به کمک مشاوران نداشته باشید، زیرا استفاده از خدمات آن‌ها ممکن است اقتصادی به نظر نیاید. در اینجا، ما قصد داریم به شما راهکارهایی برای داشتن یک دکوراسیون زیبا با هزینه پایین معرفی کنیم.

استفاده خلاقانه از وسایل

می توان گفت که همه تمایل به تفاوت و خلاقیت دارند، اما استفاده خلاقانه از ابزارها و وسایل می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی و تنوع، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک نماید. به عنوان مثال بجای خرید یک روتختی جدید، می‌توانید از تکه‌پارچه‌های باقی‌مانده از کار خیاطی‌تان یک روتختی رنگارنگ با چهل تکه بدوزید یا از نخ‌های رنگی برای جلوه دادن به آباژور یا سایر وسایل استفاده کنید. همچنین برای خلق تغییر در دکوراسیون اتاق‌تان، می‌توانید از یک میز به عنوان صندلی استفاده کنید که این کار نه‌تنها جذاب است بلکه می‌تواند با کمترین هزینه صورت گیرد.

تغییر کارایی اغلب شامل ایجاد تغییرات در ظاهر وسایل می‌شود. به عنوان مثال، می‌توانید یک میز قدیمی را رنگ کنید و برخی از قسمت‌های آن را جدا کنید تا از آن به شکل جدیدی استفاده کنید یا از دراور به عنوان کتابخانه استفاده کنید. خلاقیت یک شرط ضروری برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا است. ایده‌های خلاقانه اغلب کمی ریسکی هستند و برخی ترجیح می‌دهند تا این حد ریسک نکنند.

دیوارهای رنگارنگ

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهید، استفاده از رنگ‌های خاص می‌تواند فضا را به طرز چشمگیری تغییر دهد. احتمالا می‌توانید با تغییر رنگ و طرح دیوارها به تنهایی پروژه دکوراسیون اتاقتان را به اتمام برسانید. برای جذاب تر کردن پروژه رنگ کردن منزل، می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید. استفاده از شابلون های رنگرزی یا ترکیب مختلف رنگ‌ها می‌تواند زیبایی کار را دو چندان کند.

چند نکته مناسب جهت داشتن دکوراسیون مناسب و اقتصادی

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری برای تمام منزل می‌تواند یک ایده اقتصادی نباشد، اما با تغییر یک دیوار می‌توانید با هزینه کم خانه خود را زیباتر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از کاغذ دیواری برای دیوار فوکال یا دیوار پشت تخت استفاده کنید. کاغذ دیواری‌ها دارای تنوع بسیار زیادی از طرح و رنگ هستند و برخی از طرح‌ها به قدری پیچیده و زیبا هستند که نمی‌توان با رنگ آن‌ها را تداعی کرد. استفاده از کاغذ دیواری این امکان را فراهم می‌کند که آن را به راحتی پاک کنید که در برخی از رنگ‌ها ممکن است مشکل باشد. البته خرید کاغذ دیواری ممکن است گرانتر از رنگ باشد و نصب آن ممکن است زمان بیشتری ببرد. اما این روش یک گزینه جذاب برای تغییر ظاهر خانه با کمترین هزینه و زمان است.

تغییر چیدمان مبل ها

می‌توانید با تغییر چیدمان مبل‌ها، حس و حال فضا را کاملاً تغییر دهید. به‌عنوان مثال، اگر همیشه وارد اتاق پذیرایی شده و پشت مبلمان پر ظرفیت را مشاهده کرده‌اید که فضا را اشغال کرده است، می‌توانید مبل را به دیوار مقابل انتقال دهید. با این اقدام، تغییر خوبی در فضا ایجاد می‌شود و از فضای موجود به بهترین شکل استفاده می‌شود. انجام این کار هزینه‌ای ندارد. در اتاقی که از چندین ست مبل و صندلی استفاده شده است، حذف یا تغییر مکان برخی از آنها می‌تواند دکوراسیون منزل را کاملاً تغییر دهد. بنابراین، باور اینکه خرید وسایل جدید همواره راهکار اصلی برای تغییر چیدمان است، نادرست است. همچنین، برای تغییر دکوراسیون منزل خود می‌توانید از مشاوره دکوراسیون داخلی نیز بهره ببرید.

نقش گلدان در تغییر دکوراسیون منزل

استفاده از گلدان‌های مختلف در فضای نشیمن، آشپزخانه، و حتی اتاق خواب یک ایده جالب و هیجان‌انگیز است. به طور کلی، گل و گیاه می‌تواند فضای اتاق را شاد و انرژی بخش کند. برای خرید گلدان‌ها، باید به نهایت سلیقه خود اهمیت دهید. مثلا، انتخاب گلدان با گل‌های بسیار بزرگ و قرار دادن آن در فضای کنار تلویزیون انتخاب جالبی نیست. این انتخاب بایستی مطابق با چیدمان منزل باشد. همچنین، اهمیت انتخاب رنگ گلدان‌ها را نیز فراموش نکنید.

چند نکته مناسب جهت داشتن دکوراسیون مناسب و اقتصادی

نورپردازی خانه با هزینه کم

نورپرداری اهمیت بسزایی دارد، حتی اگر هزینه‌های زیادی برای دکوراسیون انجام دهید، اگر از نورپردازی مناسب استفاده نکنید، نتایج به دست آمده، انتظارات شما را برآورده نخواهند کرد. سقف ها، گوشه‌ها و نقاط تلاقی دیوارها از جمله نقاطی هستند که برای نورپردازی تزئینی بسیار مناسب هستند. تغییر چراغ‌ها و لامپ‌ها هم می‌تواند تأثیر زیادی در دکوراسیون خانه شما داشته باشد. به دلیل محدودیت در تغییر دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب نورپردازی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد تا با کمترین هزینه تغییرات لازم را در دکوراسیون آشپزخانه خود اعمال کنید.

چگونه با هزینه کم دکوراسیون مناسب داشته باشیم؟

تجربه بازسازی خانه همواره هزینه‌های زیادی را یادآوری خواهد کرد. احتمالا این یکی از دلایل مهمی است که بسیاری از ما را از انجام تغییرات در دکوراسیون داخلی بازمی‌دارد. مانند هر زمینه دیگری، خلاقیت می‌تواند یک عامل کلیدی برای کاهش هزینه‌های بازسازی باشد. با ارائه راهکارهای خلاقانه و جایگزینی برای هزینه‌های بالا، می‌توان به صورت موثری هزینه‌های بازسازی خانه را کاهش داد.

برای مثال با انتخاب سبک ساده ای مانند روستیک برای طراحی فضای خود، و قرار دادن گلدان‌های حصیری و استفاده از وسایل چوبی، شما نه تنها حس و حال طبیعت را به خانه‌تان می‌برید، بلکه از خرید وسایل گرانقیمت و لوکس جلوگیری می‌کنید. یک راه حل ساده و بومی برای تغییر دکوراسیون خانه با هزینه کم، استفاده از رنگ‌های خلاقانه در طراحی می‌باشد. این تنوع و خلاقیت در رنگ‌ها می‌تواند در دیوارها، مبلمان و اکسسوری‌های خانه شما وجود داشته باشد

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha